A közösségi közlekedése fejlesztése érdekében születik meg az új létesítmény a KE-VÍZ 21 Zrt. munkájával.
A KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. generálkivitelezőként kezdhette meg áprilisban Nyíregyháza új autóbusz telephelyének megvalósítását, melyet nettó 3.949.807.272 forint értékben végez el Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata megbízásából. Az épület tervezését az ’A’ Stúdió ’90 Kft. végezte.
Az autóbusz telephely kivitelezése a megyei jogú város közösségi közlekedése fejlesztése érdekében történik. Ennek részeként Nyíregyháza tömegközlekedését biztosító buszok számára egy, a mai kor igényeit maradéktalanul kielégítő és a távlati fejlesztéseket is ütemezetten kiszolgálni képes telephely épül meg. A létesítmény a Tiszavasvári úton található korábbi, úgynevezett „barnamezős” beruházás részeként kialakított fejlesztési területen valósul meg.
Héver Gábor projektvezető tájékoztatása szerint a beruházás során az alábbi fő projektelemek valósulnak meg:
A többszintes iroda- és portaépület hagyományos épületszerkezettel, hosszfőfalas rendszerű épületként jön létre 755 négyzetméteren. A fő funkcionális egységek két tömegre bontva (iroda, porta) helyezkednek majd el a feltáró út és a közúti kapcsolat két oldalán, melyeket egy acélszerkezetű előtető köt össze, kijelölve ezzel a telephely főbejáratát, jelezvén annak kapuzatát. A teljes telephelyi forgalom - mind gyalogos, mind gépjárműves - itt bonyolódik, így az ellenőrzött be- és kilépés megoldott, valamint biztosított mind vagyonbiztonsági, mind munkaszervezési tekintetben.
A javítócsarnok esetében vasbeton vázas csarnokszerkezetet alakítanak ki, technológiához illeszkedő belmagassággal, a szociális jellegű funkciók és irodák, illetve tárgyalók számára emeletközi osztófödémekkel. A csarnok megfelelő világítását felülvilágító szerkezettel biztosítják, továbbá a nagyméretű ipari kapuk üvegezettek lesznek. Az ipari kapuk előtt a csapadék-, és a nap elleni védelmet acélszerkezetű előtetők biztosítják.
A raktárhelyiség a javítócsarnokkal azonos, nagy belmagasságú térként valósul meg, mely korszerű beépített polc struktúrával és raktározási technológiával, targoncákkal és emelő berendezésekkel maximalizálja az egységnyi négyzetméterre jutó raktározott áruk mennyiségét.
A projekt 30 darab (28 db + 2 db akadálymentes) személygépkocsi parkolót tartalmaz, 363 négyzetméter felülettel. A személygépkocsi parkoló mellett két, 24 darab kerékpár tárolására alkalmas, fedett-zárt, autonóm kerékpár tárolót is elhelyeznek.
A telephely buszok által járt burkolata bazalt beton pályaszerkezettel épül, „D” forgalmi terhelési osztálynak megfelelő minőségben.
Jelenleg bontási és alapozási munkákat végeznek a kivitelezők, majd szerkezetépítési, közműépítési és útépítési munkákkal folytatódnak a feladatok.
A 2023 márciusában záródó projekt kapcsán a projektvezető megemlítette, hogy az idő komoly nehézségi tényezőt jelent az építőanyag-árak drasztikus emelkedése és az ebből kifolyó anyagbeszerzések miatt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.