Keresik a csaknem 85 éve épült híd rekonstrukciójának kivitelezőjét.
A veszprémi Szent István völgyhíd felújítására írt ki pályázatot a város önkormányzata. A felhívás az európai közbeszerzési értesítőben jelent meg. Magyarország első, 1938-ban épült viaduktja a 50 méteres magasságban ível át a Séd-patak fölött. A két forgalmi sávos, háromnyílásos felsőpályás vasbeton ívhíd Veszprém egyik híres jelképe. 2005-ben nyilvánították műemlékké. Csaknem ötven évig a 8-as számú főút részét képezte, ma már csak elsősorban a Veszprémen belüli, illetve a városközpontból Herend irányába haladó forgalmat bonyolítja.
A kiírás szerint a jelenlegi átázó dilatációs hézagok alatti vasbeton pályaszerkezet (főleg a hossztartókonzolvégek) és a keresztkötések, oszlopkeretek betonkorróziós károsodásainak javítása is feladat, ezzel egyidejűleg az eredetileg 4 cm-es dilatációs hézag méretét is növelni kell 2-3 cm-rel.
A kopórétegcserét és a burkolatcsatlakozási hézagok kitöltését a dilatációt figyelembe véve kell megvalósítani a megadott paraméterek szerint.
Megvalósul továbbá:
A rekonstrukció része a Városlőd felől csatlakozó út burkolatának teljes átépítése, a csatlakozó járdák javítása és valamennyi irányított repedésvonal tartósan rugalmas anyaggal való kitöltése. A sérült korlátokat újra cserélik, a híd alatt betonfolyókákat kijavítják. A kivitelezőnek el kell végeznie a híd alatti és melletti meredek rézsűoldalak tájkertészeti kialakítását, a híd alatti tér tisztításakor külön figyelmet kell fordítani az ívvállak tisztántartására is.
A hídpálya felújítását (kopóréteg-csere, dilatációs szerkezet cseréje, gyalogjárda szigetelés) félpályás lezárás és forgalomterelés mellett végzik majd el.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.