Szennyvíztisztító műtárgy átalakításánál is kiválóan helytálltak a MEVA zsalui és állványai.
Egyedi szerkezet kialakításhoz, egy szennyvíztisztító átalakításához volt szükség könnyű és gyorsan szerelhető állvány- és zsalurendszerekre. A kihívást – megfelelő előkészítést követően – MEVA AluFix falzsalu és az MT 60 nehézállvány segítségével oltották meg a kivitelező Ácsingózók Kft. szakemberei: Fenyvesi Róbert vezetésével határidőre, kiváló minőségben végezték el az összetett vasbeton szerkezetépítési feladatot.
Sikerükhöz természetesen nem csak a körültekintően választott építési rendszer, hanem a megrendelő MM Épületgépészeti Kft. nagy szakmai tapasztalata, különösen Kenyó Endre műszaki igazgató és Máriássy Ádám ügyvezető munkája is kellett, akik a teljes rekonstrukció kivitelezését irányították. A MEVA mérnökei emellett – Oberrecht Kálmán és Gazgyik Szabolcs –szakmai tanácsokkal segítették a munkát; Katus Richárd zsalutechnológus pedig REVIT 3D programmal szerkesztett, térbeli zsaluzási tervekkel támogatta a kivitelezést.
Az üzemelő szennyvíztisztító „sedipac” típusú műtárgyának rekonstrukciójánál a munkavégzés helyszíne nem volt bedaruzható, ráadásul a szűk tér is korlátozta a zsaluzási lehetőségeket, ezért esett szakemberek választása a MEVA AluFix kézi mozgatású falzsaluzatára és az MT60-as állványzatra. A mintegy 6 méter magas állvány egyszerre szolgálta a biztonságos munkaszintet a régi vasbeton keresztgerenda bontásához és biztosított teherhordó állványzatot az új törtvonalú, „Z” keresztmetszetű betonfalak – gerendák (faltartók) újraépítéséhez is.
A munkaszintet a törtvonalú tartószerkezet tengelyében felállított MT60-as állványzat 1,70 x 1,70 méteres keretállása és a hozzá andrás-merevítéssel rögzített MD400-as födémtámaszok biztosították. Ebben nagy szerepet kaptak az MT60 állványrendszer előnyös tulajdonságai, például, hogy
Szűk terekben, bonyolult alakzatoknál nagy előnyt jelent a kézi mozgatásra optimalizált MEVA AluFix falzsalu, amelynek műanyag zsaluhéja, valamint a rendszerhez tartozó csuklós sarokelemei hozzájárultak, hogy az elvárt minőségnél jobban, látszóbeton megjelenéssel készülhettek el a betonfelületek – természetesen az elvárt geometriai kialakítással.
A méretpontos, törtvonalú, „Z” keresztmetszetű falszerkezet kivitelezéséhez a MEVA szakemberei egyedi törésszöget biztosító acél falhevedereket is gyártottak, amelynek használatával könnyedén, kevés beállítási munkával építhették a pontos zsaluzatot.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.