2024.04.27, Szombat

Hirdetés

Újabb Ipoly-hidat adtak át Magyarország és Szlovákia között
MTI / Bodnár Boglárka

Újabb Ipoly-hidat adtak át Magyarország és Szlovákia között

magyarepítok.hu, MTI

2024.03.11. 14:00 - Móré Levente

Drégelypalánk és Ipolyhídvég között az az eddigi 20 kilométeres út kevesebb, mint a tizedére csökkent.

Hirdetés

Jauár 12-én a projektzáró eseménynek örülhettünk, március 11-én pedig ünnepélyesen átadták hazánk legújabb hídját és határátkelőjét, a Drégelypalánk és Ipolyhídvég közötti Szent Borbála-hidat. Közel hárommilliárd forintból épült az 50 méteres létesítmény. Az eseményen felhívták a figyelmet arra, hogy a fejlesztéshez kapcsolódóan hazánkban egy kilométernyi, míg a szlovák oldalon ötszáz méternyi útépítés történt, így pár percre rövidült az átkelés ideje az eddigi húsz kilométeres autózás helyett.

2022 tavaszán elrajtolt, 2,9 milliárd forintból megvalósított kivitelezést a hídépítés tekintetében a Colas Közlekedésépítő Zrt., a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Colas Út Zrt., a szlovák csatlakozó út tekintetében a BVT-STAV s.r.o. végezte el. Az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette. A projekt megvalósulását a magyarországi oldalról beruházóként az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), az államhatár másik oldaláról pedig Besztercebánya megye (BBSK) tette lehetővé, uniós támogatással.

Az utóbbi időben több Ipoly-híd felépítéséről is beszámoltunk, Őrhalom és Ipolyvarbó közötti átkelőről vagy épp az Ipolydamásd és Helemba közötti hídról. A mostani helyszínen, a folyó két partja közötti összeköttetés létrehozását már Hunyadi János elrendelte az 1400-as évek közepén, de a sokáig álló híd a második világháborúban megsemmisült. "Itt tehát olyan munkát végeztünk el, amellyel már régóta adósak voltunk az itt élő emberek számára" – fogalmazott Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

 

 

A 40. határátkelő

Mint megjegyezte, a 654 kilométeres magyar-szlovák határszakaszon 2010-ben csak huszonkét ponton lehetett átkelni, amelyek száma a mai átadóval negyvenre emelkedett. "Mi ezt – emelte ki – igazi sikertörténetnek tartjuk, s azt gondoljuk, hogy a sikertörténetet folytatni kell, ezért készen állunk arra, hogy új hidakat, új utakat, új vasútvonalakat építsünk".

"Mi elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy Magyarország és Szlovákia együttműködését tovább erősítsük. Hisszük azt, hogy ennek erősítése a legjobb eszköz arra, hogy a magyarság Szlovákiában és a szlovák közösség Magyarországon is egyre jobban érezze magát" - mondta.

 

 

Galéria

Mi épül?ColashídépítéshatárátkelőIpolyIpolyhídvégDrégelypalánkútépítésÉpítési és Közlekedési Minisztérium

Hírlevél

Hirdetés