Parkoló- és irodaház, valamint bekötőút építését, valamint új forgalmi előtér kialakítását is bejelentette a Liszt Ferenc Repülőteret üzemeltető Budapest Airport.
Felújítják a műemléki 1-es terminált – közölte a Budapest Airport. A cég közleménye szerint az épület homlokzatát részlegesen újítják meg, modernizálják a belső tereket, a mellékhelyiségeket, az épületben használt világítást pedig LED-es megoldásra cserélik. A beruházás része a biztonsági rendszerek fejlesztése is, a terminál felügyeleti rendszerét teljesen digitalizálják.
A 17 milliárdos beruházás tartalmaz a repülőtér kerítésein belüli fejlesztéseket is.
A növekvő forgalom miatt megkezdődnek a repülőgépek földi kiszolgálásának helyet biztosító új forgalmi előtér kiépítéséhez szükséges földfeltöltési munkák. A beruházással 12 légijármű egyidejű kiszolgálása válik lehetővé.
Bővül a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. flottája is négy tankerautóval. A repülőtéri tűzoltók pedig megújult gyakorlópályát vehetnek majd birtokba.
A 2. Terminálon rövidesen megduplázódik a beszállítókapuk száma,
a 2020-ban átadott 1. mólón három helyett, hat helyen válik lehetővé az utasok busszal történő beszállításának lehetősége.
A közlemény szerint rövidesen elkészülnek a poggyászkiadó csarnok felújításának újabb ütemével, így további két körszalag áll munkába, hogy az utasok bőröndjeinek szállítását felgyorsítsák.
A 2A Terminál indulási csarnokában a négy mozgólépcső után, kicserélik a légkezelő rendszert is.
A Budapest Airport közlése szerint a napokban elkezdődnek a kivitelezési munkálatok, amely során átépítik a repülőtér csatornahálózatát, kibővítik a vízelvezető rendszert.
Új bekötőút is létesül, ami közvetlen kapcsolatot biztosít a BUD Cargo City légiáru-kezelő komplexum és az M4-es autópálya között, csökkentve a gyorsforgalmi út forgalmi terhelését.
2024 nyarán kezdik el a Budapest Airport repülőtéren tevékenykedő partnerei számára egy új kétszintes, 3000 négyzetméter összterületű irodaház építését.
A Budapest Airport 2019-ben elkezdett fejlesztései a társaság közlése szerint az elmúlt öt évben átlépték a 130 milliárd forintot.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.
Az akkumulátorcella-gyár épülete elkészült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések zajlanak.