Az új tivadari híd pályája a korábbinál magasabban fut majd az árvízszint megemelkedése miatt.
A TED-en kihirdették a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tivadar mellett az új Tisza-híd megépítésére kiírt tervezői közbeszerzést. A közúti forgalom fenntartása érdekében az új hidat a meglévő híd mellett építik fel, annak nyugati oldalán. A tervezett híd megépítését és a forgalomba helyezését követően bontható le a régi híd.
A Kisar és Tivadar között fekvő, 1969-ben felépített Tisza-híd fontos közlekedési szereppel bír, miután összeköti a beregi és szatmári területeket Északkelet-Magyarországon. Ahogy azt jeleztük, tavaly a Magyar Közlöny 108. számában kormányhatározat rendelkezett a Felső-Tisza új közúti hídjának építéséről. A Felső-Tiszán egy másik új híd projektje is folyamatban van: a Tiszamogyorós és Lónya közötti híd tervezéséről itt írtunk.
A Tivadarnál tervezendő új híd felszerkezeti hossza közel 340 méter lesz. Az útpálya a korábbi hídhoz képest magasabban fut majd, miután a folyó ezen pontján a mértékadó árvízszint a korábbihoz képest 1,92 méterrel megemelkedett.
Az új híd elhelyezéséhez és a megemelt pályaszinthez igazodóan átépítik a csatlakozó 4127-es számú Beregdaróc-Fehérgyarmat-Csengersima összekötő út érintett szakaszát is, mintegy 600 méteren.
A tervezőnek biztosítania kell a kerékpáros átvezetést, Kisarnál pedig okos pihenő megtervezése szükséges.
A közbeszerzés arra is felhívja a figyelmet, hogy az új híd, valamint a csatlakozó új országos útszakasz Natura 2000 területet érint, így környezetvédelmi munkarészeket kell készíteni, valamint azok alapján le kell folytatni a környezetvédelmi hatósági eljárást.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.