Mederkorrekció, kapacitásbővítés, rézsűmegerősítés - árvízvédelmi fejlesztéssel védekezik Dunaszekcső a dunai árhullámok hatásaival szemben.
A R.E.D-HUNGARY Zrt. kivitelezésében mederrekonstrukció valósulhat meg Dunaszekcsőn a Lánka-patak mentén 257 méter hosszan. A baranyai település számára időről-időre jelentős kockázatot jelent a dunai árhullámok idején a patak visszaduzzadása, amely több kilométeren a község belterületén folyik át.
Az elmúlt két évtizedben valamennyi jelentősebb dunai árhullám – a 2002-es, a 2006-os, a 2010-es és a 2013-as - a Lánka-patak torkolati részének rendezetlensége miatt jelentős vízkárokat okozott a településen. Dunaszekcső lakóit a védekezési időszakokban jelentős erőforrások bevonásával, a patakmeder ideiglenes áttöltésével tudták megóvni.
A Lánka-patak közel két és fél kilométeres szakaszon Dunaszekcső belterületén folyik és a településen belül torkollik a Dunába, a folyam 1459,67-es folyamkilométerénél.
Dunaszekcső Önkormányzata a település biztonsága érdében közbeszerzési eljárást írt ki a vízrendezési és vízkárelhárítási munkálatok kivitelezésére. A projekt a patak torkolati részének átalakításával jár, ezenkívül szakaszosan stabilizálják a medret és rézsűvédelmet építenek ki.
A település vezetése - a közbeszerzési hirdetmény szerint - a kivitelezőt megbízta egyebek mellett azzal, hogy a patak torkolati szakaszán, ahol az erőteljes eróziós folyamatok miatt a meder stabilizációjára van szükség, a mederfenékre minimum 40 cm-es vastagságban terméskövet helyezzen el, méterenként átlagosan 1,5 köbméter anyag felhasználásával.
A patakmeder 0+010 - 0+025 km közötti szakaszán a víz útjának iránytörése, ugyancsak erőteljesen erodálta a patak jobb partját, ami a magas partfal állékonyságát is veszélyezteti. A megjelölt helyen a munkálatokat végző cég szakembereinek 15 méter hosszúságban, felületvédelemmel ellátott Gabion kőkosarakat kell beépíteniük.
A Lánka-patak egy másik szakaszán a meder kapacitásbővítésével csökkentenék az árvízi kockázatot. Az ideiglenes áttöltéshez a földmedret 1,5 m-es fenékszélességgel és 1:1,5 rézsűhajlással alakítják ki. A projektben szerepel az is, hogy a 0+075 és a 0+248 km szelvények között, visszahelyezik a medret az eredeti nyomvonalára. A jelzett szakaszon a rossz állapotú patakmedret 173 méteren előregyártott vasbeton mederelemekből építik újjá.
A munkálatokkal érintett területen áll egy téglaboltozatos gyalogos híd. Ez a szakasz erősen kitett a hordalékterhelésnek. A kivitelező a terület megtisztításán kívül, elvégzi a híd fejgerendájának bontását és újjáépítését is. A település uniós források bevonásával végezteti el a munkálatokat.
A budapesti belváros központjában található épületegyüttes több szárnyában tervezik a munkálatok végzését.
A Sensirion hétezer négyzetméteres bővítéssel erősített.