A Ke-Víz 21 Zrt. folyamatos kétirányú forgalom mellett építi át a 33-as főút 3316-os jelű összekötő út és az ipari fejlesztési terület közötti szakaszát.
Az ütemterv szerint halad a 33-as főút debreceni fejlesztése: a főpálya mintegy 1,3 kilométeres szakasza már az aszfalt kötőréteg szintig elkészült, a további szakaszokon pedig várhatóan 2023. október végéig befejezik a hidraulikus kötőanyagú burkolatalap építését.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, az épülő BMW gyárhoz kapcsolódóan számos közlekedési fejlesztés valósul meg a városban, jelen projekt során pedig a 33-as főút 3316-os jelű összekötő út és az ipari fejlesztési terület közötti, 2010,7 méteres szakaszának 2x2 sávra bővítését végzik el, ahol a projekt részeként egy új körforgalmi csomópontot is kialakítanak. A projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) megbízásából, a nyíregyházi KE-VÍZ 21 Zrt. kivitelezésében valósul meg nettó 3 milliárd 319 millió forint értékben.
A projekt aktuális előrehaladása kapcsán Tamás Ádám, a KE-VÍZ Zrt. projektvezetője tájékoztatta lapunkat. Mint megtudtuk, a fent említett aszfalt kötőrétegig elkészült 1,3 km-es szakaszon felül már
A hidraulikus kötőanyagú burkolatalap elkészültét követően a teljes felületen megkezdődnek az aszfaltozási munkák, majd várhatóan 2023. november végéig - az időjárás függvényében – már a teljes felületen elkészül az aszfalt kopóréteg. Ezzel párhuzamosan megkezdődhetnek a padkázási munkálatok, valamint kiépítik a végleges forgalomtechnikai elemeket is (szalagkorlát, beton terelőfal, burkolati jelek festése) – részletezte a projektvezető.
Mint kiemelte,
2023. augusztus 22. napja a projekt fontos mérföldkövének számított, ugyanis ekkor a II. szakaszon elkészült híd egy részére ráengedhették a forgalmat, valamint a fejlesztés I. szakaszának közel 400 méterén elkészült mind a négy sáv aszfalt kötőrétege is.
Mindemellett 2023. október 17-ét is a projekt fontos állomásaként jelölte meg, hiszen ezen a napon a fejlesztéshez kapcsolódó híd mindkét oldalát forgalom alá helyezték.
A projekt átfutási ideje 14 hónap (2022. december - 2024. február), melyből a téli időszakkal nem számolva, hozzávetőlegesen 8 hónap áll a kivitelező rendelkezésére a műszaki tartalom teljes megvalósításához. A projektvezető hangsúlyozta,
a szűk határidő ellenére ugyanakkor várhatóan még ez év decemberében elkészül a beruházás, köszönhetően a megrendelővel való konstruktív együttműködésnek.
Végezetül hozzátette, fontos kiemelni, hogy a szakaszon folyamatosan biztosított a kétirányú forgalom, azonban a munkálatok ideje alatt számítani kell további korlátozásokra is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.