Az Adria-Jón autópálya részeként épülő híd mintegy 60 kilométerrel rövidítené le az utat a Kotori-öböl két partja között.
Hidat építene a Kotori-öböl fölé Montenegró: Kumbor és Lustica összekapcsolásával egy öt évtizedes elképzelés valósulna meg az Adria-parti országban.
A Gradnja.rs című, építészeti portál beszámolója szerint
az Adria-Jón autópálya részeként épülő híd 1700 méter hosszú és 50 méter magas lenne, valamint három pilléren állna, és mintegy 60 kilométerrel rövidítené le az utat az öböl két partja, Kumbor és Lustica között, illetve így összekötné a horvát határnál fekvő Herceg Novit Budvával.
A híd tervezői a horvátországi Peljesac hidat használták mintaként vizuálisan és a gyakorlati megvalósítás során is, fontos volt ugyan - ahogyan Horvátországban is -, hogy az öbölbe tartó nagy hajók is átférjenek a híd alatt.
A Kotori-öböl két partjának összekötésére több elképzelés is született az utóbbi években. Több helyszín is felmerült egy lehetséges híd felépítésére, vízalatti alagút kiépítéséről is beszéltek, illetve felvetődött, hogy meg kellene tartani a jelenlegi, komppal történő átkelés lehetőségét.
A megvalósíthatósági tanulmány szerint a mintegy 200 millió eurós (80 milliárd forint) híd építése a leghamarabb 2030-ban kezdődhet meg, és várhatóan kínai hitelből valósul majd meg, ahogyan a montenegrói autópályák többsége is.
Mederkorrekció, kapacitásbővítés, rézsűmegerősítés - árvízvédelmi fejlesztéssel védekezik Dunaszekcső a dunai árhullámok hatásaival szemben.
A budapesti belváros központjában található épületegyüttes több szárnyában tervezik a munkálatok végzését.