A vasi megyeszékhely gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M86-oson már a befejező tereprendező munkálatok és a burkolatfestés folyik.
A Győrt Szombathellyel összekötő M86-os gyorsforgalmi út befejező szakaszán tartott tájékoztatót a kivitelezés jelenlegi állásáról Gyopáros Alpár országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.
Loppert Dániel elmondta, a fejlesztés a szerződés szerinti határidőre, azaz másfél hónap múlva, október végére elkészül. Az összesen nettó 65,9 milliárd forintos beruházásban az M85-M86 fejlesztése új nyomvonalon, közel 92 km hosszan valósult meg Szombathely és Győr között. A Vas megyei megyeszékhely az átadás után 2 óra alatt elérhetővé válik a fővárosból az M1 és az M86 által.
Három különszíntű csomópont Hegyfalu és Csorna között
Az útvonal két szakasza, Szombathely és Hegyfalu, valamint Győr és Csorna között már korábban elkészült. Az M86 befejező, utolsó szakasza Hegyfalu és Csorna között új nyomvonalon, 33,4 km hosszan épült ki. A kétszer két sávos gyorsforgalmi útszakasz az M86-84.sz. főúti csomóponttól indul Hegyfalunál, és az M85-M86 Csorna elkerülő szakaszának déli csomópontjához kapcsolódik Pásztori mellett. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg, 85% uniós és 15% hazai forrásból.
A szakaszon összesen 31 műtárgy, három különszintű csomópont épült. A kivitelező jelenleg a befejező tereprendező munkálatokat végzi, valamint a burkolatfestést, a forgalomtechnikai táblák elhelyezését és a növénytelepítést.
Rábaköz gazdasági fordulatot vár az M86-ostól
Gyopáros Alpár, a térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, az M85-M86 gyorsforgalmi út kiépítése rendkívüli jelentőséggel bír a Rábaközben élők számára. „Az elmúlt évtizedekben a térséget elkerülték a nagy turisztikai attrakciók, és a nagyobb termelő beruházások, ezért az itt élőknek ingázniuk kellett a nagyobb ipari területekre vagy elköltöztek. Bízunk benne, hogy ez a trend megfordul a korszerű infrastruktúra megteremtésével, és vonzerőt jelent a termelő beruházások számára.”
M86 távlatokban: a szlovén határtól Hegyeshalomig
Az M86-os út a távlati tervek szerint az eddig elkészülő 92 km-en túl jóval nagyobb területet ölel majd fel: a jelenlegi 86-os út mellett az osztrák határnál levő Hegyeshalomtól a szlovén határnál fekvő Rédicsig húzódik majd új nyomvonalon. Ezzel biztosítva az észak-déli irányban áthaladó nemzetközi forgalmat az E65-ös nemzetközi főút részeként.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.