Elindult az építkezés a 8-as főút várpalotai elkerülőjének második, befejező szakaszán, ami 6 milliárd forintból az SDD konzorcium kivitelezésében valósul meg.
A várpalotai elkerülő út első üteme nettó 21,849 milliárd forintból épül az inotai erőműtől déli irányban, a város alatt a Berhidai utcában épülő vasúti hídig. A második ütem - amit az elsőhöz hasonlóan az SDD Konzorcium (Dömper Kft.; Subterra – Raab Kft.; Pannon – Doprastav Kft.) kivitelez -, innen a 8-as főút Hajmáskér határában véget érő, kétszer két sávos szakaszáig tart. Az elkerülő út teljes hossza meghaladja a kilenc kilométert, megépültével az M7-es autópályától Veszprémig megszakítás nélkül kétszer két sávos gyorsforgalmi út vezet majd.
Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese a második ütem pénteki alapkőletételén elmondta, hogy a nettó 6,265 milliárd forintos beruházás során megépül:
Emellett készül két körforgalom, egy közúti aluljáró, egy gyalogos és kerékpáros aluljáró, valamint felújítanak két közúti felüljárót is.
Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: a helyiek által közel negyven éve várt elkerülő úttal jelentősen javulnak a térségben élők életkörülményei.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.