A nettó 65,9 milliárd forintból megépített befejező, Hegyfalu és Csorna közötti szakasz ünnepélyes átadására kedden került sor. Az utat kora este nyitják meg a forgalom előtt, a régi 86-os főút menti települések tehermentesülnek.
Az M86 Szombathely és Hegyfalu, valamint Győr és Csorna közötti szakasza már korábban elkészült. Az útvonal most átadott, befejező szakasza Hegyfalu és Csorna között új nyomvonalon, 33,4 kilométer hosszan épült ki. A kétszer két sávos gyorsforgalmi útszakasz az M86-84. sz. főúti csomóponttól indul Hegyfalunál, és az M85-M86 Csorna elkerülő szakaszának déli csomópontjához kapcsolódik Pásztori mellett.
Átadásával sikerült Szombathelyet is bekötni a hazai gyorsforgalmi úthálózatba, a fejlesztésnek köszönhetően 91,7 kilométeren 2x2 sávon épült ki gyorsforgalmi út Győr és Szombathely között. A teljes beruházás összköltsége meghaladta a 158 milliárd forintot, ebből a befejező szakasz költsége nettó 65,9 milliárd.
Az új gyorsforgalmi út tehermentesíti a régi 86-os főút mentén fekvő településeket az átmenő forgalomtól, és a vasi megyeszékhelyről az M1-es autópálya használatával két óra alatt elérhetővé teszi Budapestet. Az utat kora este nyitják meg a forgalom előtt.
Áder János köztársasági elnök az átadáskor emlékeztetett: az M86 része lesz az úgynevezett 65-ös európai közlekedési folyosónak, amely a Balti-tengert köti össze Rijekával, ehhez kapcsolva Mosonmagyaróvárt, Csornát, Zalaegerszeget és Nagykanizsát is.
Ágh Péter, Hegyfalu és térségének országgyűlési képviselője, Vas megye fejlesztési biztosa köszöntőjében arról szólt, hogy az átadott útszakasz okozta zajcsökkenés Vasegerszeg, Vámoscsalád és Répcelak 3400 lakójának lesz a legszembetűnőbb.
Hegyi pálya épül majd a tervek szerint 21 felüljáróval és viadukttal.
A vízmű telephelyén keresztül, külön erre a célra épített rémpán tuddja csak megközelíteni a munkaterületet a HE-DO.