Indul az M15-ös mérnöki közbeszerzése, az M1-es és Rajka között 14 kilométert kell négysávosítani.
Megjelent a mérnöki feladatok ellátásáról szóló közbeszerzés az M15-ös út autópályává fejlesztését célzó projektben. A hirdetményből kiderül, a mintegy 14 km hosszú szakasz 1996 és 1998 között két sávon, úgynevezett fél autópályaként épült meg az M1-es autópálya és a szlovák határnál fekvő Rajka között.
A projektben az M15-öst kétszer kétsávos autópályává kell fejlesztenie a kivitelezőnek, és többek közt az alábbi feladatokat kell elvégezni:
A 2022-ig tervezett, 2500 milliárd forintos útfejlesztési program ütemtervében az M15-ös befejezésének határideje 2019. második negyedéve.
Az M15 autóút Szlovákiában a D2 autópályaként folytatódik, és a 4-es számú páneurópai közlekedési folyosó részeként Pozsonyon keresztül Csehországba vezet. Egy korábbi cikkünkből kiderült, a magyarországi útszakasz négysávosítását a tervek szerint uniós pénzekből fedezik. A projekt ugyanis egyike annak a 26 beruházásnak, melyekkel a CEF második felhívásában pályázott Magyarország.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.