A kétszer kétsávos M25-ös út északi ütemére a jövő év elején, míg a déli ütemére 2018 elején írják ki a közbeszerzést.
Egerben sajtótájékoztatón ismertették a várost érintő gyorsforgalmi fejlesztés részleteit. Nyitrai Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, húsz éves ígéret az Egert az M3-as autópályával és a fővárossal összekötő 2x2 sávos gyorsforgalmi út, ami a most induló országos útfejlesztési programnak köszönhetően végre megépülhet.
A 19 kilométeres M25-ös autóút építésének első ütemében tehermentesítik Andornaktályát és Nagytályát, valamint Eger déli közlekedési csomópontjait is átalakítják. Ezzel kapcsolatban a közbeszerzést kiírták, a munkaterületet jövő év elején vehetik birtokba a gépek. A politikus az első ütembe tartozó munkák közé sorolta, hogy 2018-ig Mezőkövesdet az autópályához csatlakoztatják. Az M25-ös nyomvonala által nem érintett település jelenleg is rendelkezik egy kétszer egysávos feljáróval a város déli határától 1 kilométerre futó M3-ashoz.
Nyitrai Zsolt szavai szerint 2017 elején megkezdődik a közbeszerzési eljárás az Eger és az Andornaktálya közötti szakaszon (északi ütem) is, 2018 elején pedig Andornaktálya és Füzesabony között (déli ütem). A kormány által korábban közzétett részletes ütemterv szerint a déli ütemet várhatóan 2020 első negyedévében adják át. A képviselő ismertette Eger másik fejlesztését is: egy intermodiális csomóponttal javulni fog az autóbusz- és a vasútállomás közötti közlekedés. Ez a beruházás 2019-ben kezdődhet el és 5 milliárd forintból valósulhat meg.
Habis László, Eger polgármestere hangsúlyozta, kiemelkedő és történelmi jelentőségű a város számára, hogy intermodális csomópontjai lesznek, és az M25-ös révén végre bekerül az ország vérkeringésébe, mert gazdasága az iparon és az idegenforgalmon alapul.
A rendezvényen a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos a kormány korábban bejelentett, 2022-ig tartó közlekedésfejlesztési programjáról beszélt. Homolya Róbert elmondta, 3700 milliárd forintból bővül Magyarország gyorsforgalmi- és vasúthálózata, miután soha nem látott mértékű, hazai és uniós forrás áll rendelkezésre.
A 2500 milliárd forintos közútfejlesztési tervben mintegy 900 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autópálya, vagy autóút épül meg. Az ország gyorsforgalmi úthálózata 30-40 százalékkal nő hat év alatt. A vasúthálózati fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta: 2022-ig mintegy 1200 milliárd forint áll Magyarország rendelkezésére, hogy a nemzetközi szabványoknak megfelelően korszerűsítse a pályaszerkezetet és új mozdonyokat vásároljon.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.