A NIF csütörtökön hirdetett eredményt a Győrt keletről elkerülő út harmadik ütemének kivitelezése ügyében. A szakasz közel 15 milliárd forintból valósul meg.
A három építési ütemben megvalósuló, Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal, összesen 13,4 kilométer hosszan. Az új nyomvonalon épülő elkerülő első, M1 autópálya és a Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti második ütemet pedig karácsony előtt már használhatják a közlekedők.
A harmadik, Vámosszabadiig vezető 5,2 km hosszú szakasz kivitelezésére irányuló közbeszerzési eljárás is eredményes volt – hirdette ki csütörtökön a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A nyertes ajánlattevő az SHS Konzorcium, melynek tagjai a STRABAG Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a STRABAG AG. A kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.
Ebben az ütemben új, 395 méter hosszú híd épül a Mosoni-Duna felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A meder bal és jobb oldalán egyaránt ártéri hidak létesülnek, a mederhíd pedig úgynevezett kosárfüles ívhíd lesz. A hídon kerékpárút és díszkivilágítás is épül. A fejlesztés részeként 3 körforgalmi csomópontot alakítanak ki a 14. sz. főúton, valamint az 1301. j. és az 1302. j. utakon.
Az elkerülő út 2018-ra készül el. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.