Hamarosan létrejön a kapcsolat a Győr-Gönyű kikötő és az M1-es autópálya között. A teljes elkerülő napi 9 ezer autótól mentesíti majd Győrt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a helyszínen számolt be a Győrt keletről elkerülő 813-as főút építési munkálatairól – közölte a NIF. Loppert Dániel szavaiból kiderült, jelenleg a kétszer egy sávos elkerülő út második szakaszát építik, amit várhatóan az év végén nyitnak meg a forgalom előtt. „Az aszfalt pályaszerkezeti réteg építését végzik, folyamatban van az üzemi hírközlés kialakítása is” – ismertette az igazgató. „Emellett zajlanak a befejező munkák: humuszolás, árok profilozás, árok burkolás, padka kialakítás, záportározó kialakítás.”
Az összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal. Megépítésével a város mentesül a Szlovákia, illetve Budapest felé közlekedő forgalom terhétől. A NIF azt írja, a teljes elkerülő utat átlagosan közel 9000 jármű fogja használni naponta.
A győri elkerülő összesen három szakaszban valósul meg, az első, 4,4 km-es szakaszt szakaszt tavaly adták. A jelenleg épülő második ütem befejezésével az 1-es főút mellett elhelyezkedő Győr-Gönyű kikötő és az M1 autópálya között jön létre kapcsolat. A STR Építő Kft. nettó 3,329 milliárd forintért kivitelezi a beruházást. A szakaszon egy új különszintű csomópontot alakítanak ki az M19 autóútnál, és egy új körforgalmi csomópontot az 1-es főúton. A csomópontok kialakítása érdekében az M19 autóút 1 kilométeres, az 1-es főút 250 m-es szakaszát átépítik.
Simon Róbert Balázs, országgyűlési képviselő a projektről szóló sajtótájékoztatón elmondta, a beruházás az előre meghatározott ütemterv szerint halad, hozzátéve, hogy 2018 év elejére az elkerülő út teljes hosszában kiépül.
Több száz kilométer autópálya, és mintegy 200 híd, illetve felüljáró átfogó felújítására kerül sor az elkövetkező időszakban.
A SWIETELSKY épít új csomópontot az agglomerációs városban.