Hamarosan létrejön a kapcsolat a Győr-Gönyű kikötő és az M1-es autópálya között. A teljes elkerülő napi 9 ezer autótól mentesíti majd Győrt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a helyszínen számolt be a Győrt keletről elkerülő 813-as főút építési munkálatairól – közölte a NIF. Loppert Dániel szavaiból kiderült, jelenleg a kétszer egy sávos elkerülő út második szakaszát építik, amit várhatóan az év végén nyitnak meg a forgalom előtt. „Az aszfalt pályaszerkezeti réteg építését végzik, folyamatban van az üzemi hírközlés kialakítása is” – ismertette az igazgató. „Emellett zajlanak a befejező munkák: humuszolás, árok profilozás, árok burkolás, padka kialakítás, záportározó kialakítás.”
Az összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal. Megépítésével a város mentesül a Szlovákia, illetve Budapest felé közlekedő forgalom terhétől. A NIF azt írja, a teljes elkerülő utat átlagosan közel 9000 jármű fogja használni naponta.
A győri elkerülő összesen három szakaszban valósul meg, az első, 4,4 km-es szakaszt szakaszt tavaly adták. A jelenleg épülő második ütem befejezésével az 1-es főút mellett elhelyezkedő Győr-Gönyű kikötő és az M1 autópálya között jön létre kapcsolat. A STR Építő Kft. nettó 3,329 milliárd forintért kivitelezi a beruházást. A szakaszon egy új különszintű csomópontot alakítanak ki az M19 autóútnál, és egy új körforgalmi csomópontot az 1-es főúton. A csomópontok kialakítása érdekében az M19 autóút 1 kilométeres, az 1-es főút 250 m-es szakaszát átépítik.
Simon Róbert Balázs, országgyűlési képviselő a projektről szóló sajtótájékoztatón elmondta, a beruházás az előre meghatározott ütemterv szerint halad, hozzátéve, hogy 2018 év elejére az elkerülő út teljes hosszában kiépül.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.