Az eddig elkészült szakaszokat egészen Nyírszőlősig hosszabbítják meg, így teljessé válik a város nyugati elkerülését biztosító út. A beruházást négy éven belül kell kivitelezni.
Megjelent az ajánlati felhívás a 338-as főút folytatásához kapcsolódó mérnöki feladatok ellátására. A közbeszerzés a Nyíregyházát nyugatról elkerülő út közel 8 kilométeres, befejező részének megvalósítását készíti elő. A kétszer egy sávos út új nyomvonalon jön létre, 12 méteres koronaszélességgel, 3,5 méteres sávszélességgel, 2,5 méteres padkaszélességgel.
A nyíregyházi nyugati elkerülő első szakasza 2013 novemberétől 2014 októberéig épült meg az M3-as autópályától a Kálmánházi útig tart 2,2 kilométeren. A második ütemben a Kálmánházi út és a Tiszavasvári út közötti 4,5 km-es szakaszt 2015. októberben adták át, ezzel Nyíregyháza Nyugati Ipari Parkját is bekötötték az országos autópálya-hálózatába.
A most megjelent hirdetmény két szakaszra vonatkozik:
Az első szakaszt (3,77 km) másodrendű főúti hálózati besorolással kivitelezik. A nyomvonal külön szintben keresztezi a Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza vasútvonalat, míg a 38-as főutat körforgalmi csomóponttal keresztezi. A második szakasz (4,11 km) összekötő úti hálózati besorolással valósul meg, a végszelvényben körforgalmi csomóponttal.
A hátralevő rész mindkét szakaszának a 2020-as év utolsó negyedévét jelölte meg határidőként a kormányzat gyorsforgalmi útfejlesztési ütemterve. A beruházás kiviteli terveire kiírt közbeszerzést tavaly áprilisban a Cívis Komplex Mérnök Kft. és az Opus Team Kft. nyerte el közös ajánlattevőként.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.