A Hódút és a Strabag konzorciuma 5,2 kilométeren, új nyomvonalon épít kétszer egy sávos főutat, többek közt a Mosoni-Dunát is átszelve.
Az uniós közbeszerzések honlapján megjelent a Győrt elkerülő 813-as főút befejező szakaszának eredményhirdetése. Arról már korábban beszámoltunk, hogy az 5,2 kilométeres szakaszt a Strabag Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a Strabag AG konzorciuma építi a nettó 14,85 milliárd forintos beruházásban. A most megjelentekből kiderülnek a projekt részletei is.
A kétszer egysávos, új nyomvonalon, 12 méteres koronaszélességgel épülő út befejező szakasza az 1-es számú főutat köti majd össze a 14-es főúttal a 8+200-as és a 13+419-es kilométerszelvények között.
A főút építése mellett az alábbi feladatokat jelölte meg a hirdetmény:
A közbeszerzés mindezek mellett tartalmazza három csomópont építését is: a 813-as út illetve az 1301-es, az 1302-es és a 14-es út találkozásánál.
További feladat
A projektben a kivitelezőnek növénytelepítési (210 db sorfa, 13 ezer cserje), vízépítési (köztük a Gerőcsei csatorna rendezése) és környezetvédelmi feladatokat is végre kell hajtania.
Az összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal. Megépítésével a város mentesül a Szlovákia, illetve Budapest felé közlekedő forgalom terhétől. A teljes elkerülő utat átlagosan közel 9000 jármű fogja használni naponta a NIF adatai szerint.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.