A főváros és Vác közötti kétsávos szakaszokat megduplázzák, a már meglévő négysávos szakaszokat felújítják, 2019-től tovább csökkenhet a Duna menti települések átmenő forgalma.
Tavasszal megkezdődik az M2-es út Budapest és Vác közötti szakaszának bővítése, illetve felújítása - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt az M0-ás és a Vác déli csomópont közötti 19,6 kilométeres szakaszt érinti, a kivitelező a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Strabag Építő Kft. és Strabag AG alkotta konzorcium lesz. A fejlesztés nettó értéke 32,9 milliárd forint. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.
A szóban forgó szakaszból jelenleg 13,4 kilométernyi hossz kétszer egy sávos. A fejlesztés során kétszer két sávossá bővül az autóút, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A pálya burkolt leállósávot is kap. A meglévő műtárgyakat felújítják, az új pályához új műtárgyak épülnek, egy vasút feletti hidat átépítenek. Ahogy az alábbi ábrából is kiderül, a beruházásban a már jelenleg is négysávos szakaszok felújítása is megvalósul (a képen pirossal jelölve).
Két új különszintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont létesül Budapest irányába új fel- és lehajtóágak kiépítésével. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő komplex pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át.
Mindezekhez kapcsolódik egy általunk októberben bemutatott fejlesztés, ennek során új nyomvonalon megépül az M2-es autópálya dunakeszi északi csomópontját és a 2-es számú főut Göd és Dunaksezi közötti részét összekötő út. Az összekötő megépítéséhez egy tavalyi kormányhatározat 2016-ban 40 millió, 2017-ben 2,9 milliárd, 2018-ban 833 millió forintot különít el.
A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal várhatóan áprilisban megkezdődik. A fejlesztés 2019-ben fejeződik be, ezt követően Budapest és Vác között végig 110 km/órás sebességgel lehet majd haladni. Tovább csökken az átmenő forgalom miatti teher a 2-es főút mentén található településeken: Dunakeszi, Göd, Sződliget és Vác útjain javul a forgalombiztonság, ritkulnak a balesetek.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.