A Duna új hídja végre teret nyit a teherforgalomnak, emellett tehermentesíti a belvárost és tovább erősíti a magyarlakta Révkomárom kapcsolatát az anyaországgal.
Nyáron megkezdődhet a Komáromi új Duna-híd megépítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte, a kivitelezői közbeszerzési eljárás eredményes volt, a nyertes ajánlatot a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta H-M DUNAHÍD Konzorcium adta. A kivitelezés nettó összege: 91,199 millió euró (mintegy 28 milliárd forint). A közleményből nem derül ki kik pályáztak még a projektre.
A tervezett híd a komáromi vasúti összekötő hídtól 170 méterre nyugatra épül meg, elkerülve mindkét Komárom belvárosát. Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés.
További jelentősége, hogy a két város közt meglévő közúti hídon, az Erzsébet-hídon 22 tonnás súlykorlátozás van érvényben, emiatt a két ország közti teherforgalom csak nagy kerülővel, Vámosszabadi (Medve) illetve Esztergom felé kerülve tudja keresztezni a Dunát. Az új híd teherbírása ezt a problémát megoldja.
A híd mindezeken felül erősíti a felvidéki magyarság legnagyobb központjának számító, mind a mai napig magyar nemzetiségi vezetésű város és az anyaország kapcsolatát.
A 600 m hosszú hídon kétszer egy sávos sávos főút vezet majd át, valamint kerékpárutat és gyalogos járdát is kialakítanak. A belterület közelsége miatt közvilágítást, az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren található. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 m.
Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható a NIF közleménye szerint. Az ujszo.com felvidéki magyar lap azt írta, Szijjártó Péter külügyminiszter múlt pénteki pozsonyi tárgyalásán augusztusra ígérte a szerződés aláírását a nyertesekkel, és szeptemberre az építkezés megkezdését.
A kétoldali útcsatlakozás két külön beruházásban valósul meg, a Magyarországon tervezett út az 131-es főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik majd. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút, a másik a Koppány vezér út felett. Ennek a projektnek a kiviteli közbeszerzési eljárása folyamatban van, sikeres eljárás esetén, eredményhirdetés júniusban várható.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban valósul meg, uniós, szlovák és hazai forrás felhasználásával.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.