A Duna új hídja végre teret nyit a teherforgalomnak, emellett tehermentesíti a belvárost és tovább erősíti a magyarlakta Révkomárom kapcsolatát az anyaországgal.
Nyáron megkezdődhet a Komáromi új Duna-híd megépítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte, a kivitelezői közbeszerzési eljárás eredményes volt, a nyertes ajánlatot a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta H-M DUNAHÍD Konzorcium adta. A kivitelezés nettó összege: 91,199 millió euró (mintegy 28 milliárd forint). A közleményből nem derül ki kik pályáztak még a projektre.
A tervezett híd a komáromi vasúti összekötő hídtól 170 méterre nyugatra épül meg, elkerülve mindkét Komárom belvárosát. Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés.
További jelentősége, hogy a két város közt meglévő közúti hídon, az Erzsébet-hídon 22 tonnás súlykorlátozás van érvényben, emiatt a két ország közti teherforgalom csak nagy kerülővel, Vámosszabadi (Medve) illetve Esztergom felé kerülve tudja keresztezni a Dunát. Az új híd teherbírása ezt a problémát megoldja.
A híd mindezeken felül erősíti a felvidéki magyarság legnagyobb központjának számító, mind a mai napig magyar nemzetiségi vezetésű város és az anyaország kapcsolatát.
A 600 m hosszú hídon kétszer egy sávos sávos főút vezet majd át, valamint kerékpárutat és gyalogos járdát is kialakítanak. A belterület közelsége miatt közvilágítást, az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren található. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 m.
Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható a NIF közleménye szerint. Az ujszo.com felvidéki magyar lap azt írta, Szijjártó Péter külügyminiszter múlt pénteki pozsonyi tárgyalásán augusztusra ígérte a szerződés aláírását a nyertesekkel, és szeptemberre az építkezés megkezdését.
A kétoldali útcsatlakozás két külön beruházásban valósul meg, a Magyarországon tervezett út az 131-es főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik majd. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút, a másik a Koppány vezér út felett. Ennek a projektnek a kiviteli közbeszerzési eljárása folyamatban van, sikeres eljárás esetén, eredményhirdetés júniusban várható.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban valósul meg, uniós, szlovák és hazai forrás felhasználásával.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.