A Colas és a Délút már az aszfaltozási munkáknál tartanak, az útszakasz napi 6-10 ezer járműtől mentesíti majd a belvárost.
Csütörtök délelőtt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtótájékoztatóján számoltak be a 47-es főút hódmezővásárhelyi északi elkerülőnél aktuálisan zajló munkálatokról. Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere elmondta, hogy a nettó 27,9 milliárd forintból 12,7 km hosszan kiépülő úton a novemberi alapkőletételt követően februárban folytatódott a munka a téli hideg után.
A kivitelezők, azaz a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. által alkotott konzorcium naponta 12-14 ezer köbméter építőanyagot használnak fel, a beruházás végére a teljes mennyiség eléri majd az 1,2 millió köbmétert. Napi szinten körülbelül kétszázan dolgoznak az út építésén, ahol júniusban már az útalap építése is megkezdődött, a héten pedig az aszfalt kötőréteg felvitele zajlik.
A teljes szakaszon öt szintbeni kereszteződés, valamint egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró készül. A végcsomópont emellett egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíd. Az alpolgármester beszámolt róla, hogy a hidak alépítményei már elkészültek, és elindult a kerékpáros aluljáró építése is.
Izgalmas fejlemény, hogy a hétvégén éjjeli teljes útzár mellett beemelik a Szegedi úti végcsomópont körhídjának már elkészült acélgerendáit.
A 2018 márciusára átadásra kerülő északi elkerülő út napi 6-10 ezer járműtől mentesíti majd Hódmezővásárhely belvárosát.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.