Többek közt összeköttetést nyer Debrecen és Tiszafüred, Pécs és Siófok, akárcsak Tokaj és Sárospatak. A Szentendre-szigeten keresztül éri el Visegrádot a Duna-menti kerékpárút.
A Magyar Közlönyben megjelent a közeljövőben tervezett kiemelt kerékpárút-fejlesztések ütemezését és finanszírozását leíró két kormányrendelet. Az egyik határozatból kiderül, a beruházások forrásigényét elsődlegesen uniós forrásból fedezik, a nemzetgazdasági miniszter feladata, hogy biztosítsa a GINOP és a VEKOP terhére történő finanszírozást. A fejlesztések érdekében ugyanakkor benyújtják az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 14-es számú útvonalára készített pályázatot is. További fejlemény, hogy a Tokaj és Nyíregyháza közötti kerékpárút megvalósítását a nemzeti fejlesztési miniszter hatáskörébe helyezi a kormányhatározat.
Az ütemterv szerint 2017-ben és 2018-ban a meglévő szakaszokon táblák kihelyezése valósul meg, illetve a leendő szakaszon műszaki tervezése. Az építések listája mellé ugyanakkor 2108-as és 2019-es évszám került a közlönyben.
A most közzétett fejlesztéseken túl számos helyen épül kerékpárút az elkövetkező években, a kormány augusztusban nyolc másik nagyszabású projektet minősített kiemelt beruházássá. Emellett további beruházások regionális bontásáról az MTI szintén augusztusban közölt összeállítást.
2018-ban összesen 2,6 milliárd forintból megépül
a 10 kilométeres Vámosszabadi–Győr,
a 8 km-es Eger–Egerszalók,
az 53 km-es Hortobágy–Debrecen,
a 12 km-es Tokaj–Mád–Sárospatak útvonal,
valamint egy 7 km-es szakasz a Dél-alföldi régióban.
2019-ben összesen 6,9 milliárd forintból jön létre
az 55 km-es Tiszafüred–Hortobágy,
az 52 km-es Pécs-Dombóvár,
a 84 km-es Dombóvár-Siófok,
az 55 km-es Pécs–Siklós,
a 40 km-es Szigetvár–Kaposvár,
és a 16 km-es Murakeresztúr–Őrtilos kerékpárút.
A kormány külön határozatban rögzítette az EuroVelo 6-os útvonalának Dömös és Szentendre közötti fejlesztését. Ennek értelmében az útvonala a Szentendrei-szigeten keresztül halad a Dömös–Visegrád–Kisoroszi–Tahitótfalu–Pócsmegyer– Szigetmonostor–Szentendre nyomvonalon.
A beruházással kapcsolatban a határozat 3,42 milliárd forint többletköltség biztosítását rendeli el, amit elsősorban hazai forrásból kell biztosítani. Ugyanakkor a kormány a nemzetgazdasági miniszterrel megvizsgáltatja az EuroVelo-beruházásnak a VEKOP keretében történő finanszírozásának lehetőségét.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.