Hajdú-Biharban, Békésben és Baranyában is közel 60 kilométernyi új bicikliút építését tervezik.
A kormány nemrég 30 milliárd forint értékű kerékpárút fejlesztéséről döntött, nyolc beruházást kiemelt ügynek minősített, emellett új kormánybiztost nevezett ki és külön főosztályt hozott létre a projektekhez az NFM-nél. Az MTI egy tíz régiót érintő körképben mutatta be, hogy a beinduló beruházások melyik térségben milyen változásokat hoznak. Ebből kiderült, az országban több száz kilométer kerékpárút épül a következő években, és a meglévő utak fejlesztésére is több milliárd forintot szánnak.
Pest megyében
Budakeszin, Gödöllőn, Nyáregyháza térségében, Szigetszentmiklóson és Tápiószőlősön készülnek fejlesztésekre, és több településen biciklitárolók is épülhetnek majd.
További fejlesztéseket terveznek nagyberuházások keretében, ezek részben még pályázati-, vagy tervezési szakaszban lévő projektek. Az egyik a (a Franciaországból induló, többek közt Bécset Budapesttel összekötő) EuroVelo 6 Pest megyei szakasza, a másik a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárutak egyes részei. A megyében többek közt
Fejér megyében
A Velencei tótól a fejlesztéseknek köszönhetően hamarosan a Balatonig lehet tekerni. A tervek szerint a megye keleti végén fekvő Etyektől a Veszprém és Fejér megye határán fekvő Füléig épül meg a kerékpárút, amely Balatonakarattyánál csatlakozik rá a Balaton kerülőre.
Hajdú-Bihar megyében
2018. október 31-ig további 15 kilométer, 2020 év végére pedig újabb 42,6 kilométer kerékpárút építését tervezik. A beruházásokra a Területi- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból 1,403 milliárd forintot szánnak, a támogatási megállapodások szeptember második felére születhetnek meg. 2020-ig Debrecenben 2,3 milliárd forintot költenek kerékpárút-fejlesztésre, ezzel a jelenleg 80 kilométer hosszúságú városi bicikliút-hálózat 103 kilométerre nő 23 kilométernyi új úttal.
Békés megyében
2015. január 1-je és 2016. június 30-a között a közlekedési hatóság 35,9 kilométer kerékpárút építését engedélyezte; ezen időszakban 23,8 kilométer kerékpárutat már átadtak. Békéscsaba a jövőben TOP forrásból 6,5 kilométer, a modern városok program keretében pedig további 16,9 kilométer kerékpárutat építene. Az idén tizedik alkalommal kerékpárosbarát település címmel kitüntetett Békés városában 21,7 kilométer kerékpárutat használhatnak a biciklisek, Békés - Tarhos között csaknem 4 kilométeres kerékpárutat terveznek, 2020-ig további három városrészen mintegy 23,6 kilométernyi kerékpárutat építenének.
Baranya megyében
A kerékpárút-hálózat az elmúlt öt évben 140 kilométerrel bővült. A megyei önkormányzat pályázatot nyújtott be a Sikonda, Orfű és az Ős-Dráva kerékpárút összekapcsolására, a tervezett törzsszakasz hossza 56 kilométer.
A Tolna megyében
A területrendezési terv 17 térségi kerékpárutat javasol több száz kilométer hosszan. A megyében 62 kilométernyi kiépített kerékpárút van, a megye városai további mintegy 40 kilométer építésére pályáznak. Szekszárd a polgármesteri hivatal tájékoztatása szerint 17,3 kilométernyi út kiépítésére pályázik. Több mint félmilliárd forintos ráfordítással 15 kilométernyi belvárosi szakasz, valamint a gemenci erdő irányába 2,3 kilométer létesülhet.
Győrben
Több mint 80 kilométernyi kerékpárút van a városban, a kisforgalmú utakon 19 kilométernyi kerékpáros útvonalat jelöltek ki. A város további 47 kilométernyi kerékpárutat alakítana ki.
Tatabánya és Tata térségében
Az elmúlt három évben mintegy huszonöt kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak. Tatabányán az ipari park üzemeit is bekötötték a hálózatba. Kecskéd, Környe és Oroszlány önkormányzatai 2016 márciusában írtak alá konzorciumi megállapodást a három települést Tatabányával összekötő, 1,1 milliárd forint értékű, csaknem 16 kilométeres kerékpárút megvalósításáról.
Jász-Nagykunk-Szolnok megyében
Az NFM kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz múlt héten jelentette be, hogy 3,5 milliárd forintos beruházás keretében befejezik a Tisza-tó körüli kerékpárút építését és megépül a még hiányzó szakasz Tiszafüred és Poroszló között, ezzel 65 kilométeres szakaszon a Tisza-tavat körbe lehet kerékpározni a forgalomtól teljesen elzártan.
Zala megyében
Közel 40 kilométernyi új út építése szerepel a tervekben, amelyre összesen 1,17 milliárd forint forrást szánnak. Sármelléken 7,6 kilométernyi kerékpárút kialakítását tervezik, Zalaszentgróton pedig 4,3 kilométernyi út építése szerepel a tervekben. Máhomfa és Csömödér között mintegy 11 kilométernyi utat kívánnak építeni, Kisrécse és Zalasárszeg között ugyanakkor 1,8 kilométer hosszú biciklisávot építenének.
Lentiben 5,4 kilométeres, Kisrécse és Nagykanizsa között csaknem 2,7 kilométernyi, Hévízen pedig egy kerékpáros híd létesítésével 400 méter hosszúságú új szakaszt terveznek. Keszthelyen 3 kilométer, Hahót és Fakospuszta között pedig két fahíddal kiegészítve egy kilométeres új bicikliút építését tervezik.
(MTI)
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.