A Strabag újíthatja fel a város útjait, ha Pécs megfelelő összegű kormányzati támogatáshoz jut.
Négy évre szóló 10 milliárd forint értékű feltételes keretmegállapodást kötött a Strabag Építő Kft. és a Strabag Általános Építő Kft. által alkotott STR Pécs 2020 Konzorcium Baranya megye székhelyével, amely csak abban az esetben lép hatályba, ha az önkormányzat a kormánytól elegendő pályázati támogatást kap – derül ki a az Európai Unió közbeszerzési adataiból és a város honlapjáról. A testület határozata azt is kiköti, hogy a megállapodás alapján megrendelendő munkák összértéke nem haladhatja
meg a pályázati forrás értékét.
A közbeszerzés szövege szerint a projektekben a város önkormányzati kezelésű burkolt és burkolatlan útjainak, kerékpárútjainak és járdáinak fejlesztése valósulhat meg: útfelújítással, útpadka és árokrendezéssel, út és járda építéssel. Mindezek mellett a nyertes cégek műtárgyfelújítási és forgalomtechnikai munkát is végezhetnek. A keret előre nem tervezhető és tervezhető feladatok ellátására egyaránt vonatkozik.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.