A jórészt a Csepel-szigetet érintő beruházásban 11,5 kilométernyi autópálya újul meg Nagytétény és Dunaharaszti között.
Kihirdették az M0-ás déli szakaszára kiírt mérnök közbeszerzés eredményét a TED-en. A beruházó NIF Zrt, hirdetménye szerint a fővárosi körgyűrűn az M6-os autópálya (11,65-ös kilométerszelvény) és az 51-es főút (23,2-es kilométerszelvény) között végeznek rekonstrukciót. A nyertes ECO-TEC Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft.-nek és UTIBER Közúti Beruházó Kft.-nek a projekthez kapcsolódó független mérnöki és műszaki ellenőri feladatokat kell ellátnia, nettó 425 millió forintos végleges szerződési értéken.
A hirdetményből a mérnöki feladatok mellett a majdani kivitelezői feladat is kiderül: eszerint a 11,5 kilométeres szakasz aszfalt burkolatú bal pályáját kell rekonstruálni, illetve egy nagy szilárdságú, kétrétegű, mosott felületű, 26 cm vastagságú betonburkolatot kell kiépíteni.
A projektben kilenc felüljárót, két aluljárót, valamint a Hárosi-Duna feletti Deák Ferenc-hidat is rekonstruálni kell, a feladat része többek közt a növénytelepítés és a zajárnyokoló fal építése is.
A betonburkolat aszfalt helyetti újbóli alkalmazása a 2000-es években kezdett megjelenni Magyarországon a fokozott terhelésű útszakaszokon (pl. M0-s keleti szektora, budapesti buszmegállók előtti útszakaszok) a beton nagyobb teherbírása miatt. Hazánkban 1920 után jelentős mennyiségben készültek betonutak, az ötvenes évekre 1200 kilométert tettek ki, a 70-es évektől azonban leállt ez a fajta útépítés, így mára elenyészővé vált ezen utak aránya. A Közkeledéstudományi Intézet egyik jelentése szerint ugyanakkor az USA-ban a gyorsforgalmi úthálózat fele ilyen, és jelentős a betonutak aránya Németországban, Ausztriában és Belgiumban is, kihasználva a nagyobb élettartamot, teherbírást, kisebb mértékű nyomvályúsodást.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.