Éjszakai munkában dolgoznak a 46 kilométeres szakaszon, így a közlekedést csak kisebb mértékben akadályozza a fejlesztés.
Elkezdődött a kivitelezés az ország északkeleti részében a Mezőzombortól a sátoraljaújhelyi határig futó vasútvonal modernizációs projektjén. A körülbelül 21,3 milliárd forintos fejlesztés során a Vasútépítők Kft. és a Vasútvill Kft. alkotta konzorcium 46,3 kilométeren építi meg a villamos felsővezetéki rendszert a szükséges energiaellátó szerkezettel együtt. Ezen kívül minden állomáson és megállóhelyen megújítják a térvilágítást, korszerűsítik a hangosbemondókat és több helyen utastájékoztató kijelzőket is felszerelnek. A munkálatok várhatóan 2019 közepéig tartanak majd.
Idén elsősorban a Bodrogkeresztúr és Sárospatak közötti szakaszon és létesítményeken dolgoznak, valamint a sátoraljaújhelyi állomáson is elkezdik a munkát. Éjszakai vágányzár lesz szeptember 4-től október 9-ig lesz Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak megállóhelyek között, ekkor a munkanapokon az este 8 óra 5 perc után közlekedő vonatok helyett pótlóbuszok járnak majd. A pontos menetrendet a MÁV online információs rendszerében nézhetik meg az érintettek.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.