Visszabontják és újjáépítik a lenti Kerka-híd felszerkezetét, a majdnem 30 méteres átkelő több árvizet is átvészelt már.
Teljeskörű átépítés során újul meg a Zala megyei Lenti hídja a Kerka-folyón: a 28 méteres átkelő az egyetlen főúti híd a megyében, amelyen jelenleg jelentős súlykorlátozás van életben. A közvetlenül a lenti vár magtárrá épített maradványai mellett található híd állapotának a környéken végigvonuló árvizek is rosszat tettek.
A 295 millió forintos projektet az erdőkertesi Egomax Építő Kft. végzi el, a beruházó az állami tulajdonú Magyar Közút Nonprofit Zrt. A fejlesztés során elbontják a híd elavult felszerkezetét és egy új, 29 méteres előregyártott feszített vasbeton gerendás rendszerű elemet alakítanak ki az átkelőn. A hidat kiszélesítik, lecserélik a burkolatát és modernizálják a szigetelését is - derül ki a közbeszerzési információkból.
Lentiben több híd is állt korábban, először 1684-ből van arról feljegyzés, hogy a nyugati határhoz közeli település vámhídjai megrongálódtak. Az évszázadok során többször is jelentős munkálatokat végeztek, hogy a településnél megoldják a közlekedés zavartalanságát, most újra hasonló célt szolgáló fejlesztést hajtanak végre.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.