Az új átkelő mellett összesen 21 kilométernyi 90 km/h-s haladási sebességű új utat is építenek.
Kihirdették a tervezési szerződés nyertesét a Kalocsa-Paks Duna-hídra és a környező úthálózatra – derül ki a szombaton megjelent uniós közbeszerzési információkból. Az 568 millió forintos projektet a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. konzorciuma végezheti el.
Az új átkelő szerkezete várhatóan 1060 méter hosszú lesz, 12 támaszon fog állni. A híd kialakításánál ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják, a legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik.
A híd kalocsai oldalán a városig, illetve az M6-os autópályáig 11 kilométernyi 2x1 sávos új út terveit készítik el, melynek koronaszélessége 11 méteres lesz, tervezett haladási sebessége pedig 90 km/h. A nyugati oldalon 9,6 kilométernyi új út felépítésére készülnek fel Paks és Gerjen között, szintén 11 méteres koronaszélességgel és 90 km/h tervezett haladási sebességgel.
A szerződés során a mérnöki irodák összeállítják még többek között a környezetvédelmi hatástanulmányt és a Natura 2000 hatásbecslési dokumentációt, elkészítik az engedélyezési és tendertervet, illetve megszerzik a környezetvédelmi és építési engedélyeket. A statikai ellenőrzésére kiírt pályázatot tavaly nyáron a Roden Kft. nyerte el.
A térségben már évekkel ezelőtt felmerült, hogy Bács-Kiskun és Tolna megye között szükséges lenne egy újabb közúti összeköttetés, ami Paksot és Kalocsát is bekapcsolja az ország kelet-nyugat irányú vérkeringésébe. A projektet a kormány 2015 augusztusban jelentette be, mint a Paks2 beruházáshoz kapcsolódó fejlesztést. Eszerint a híd bekapcsolná Bács-Kiskun megyét a nagyszabású Tolna megyei beruházásba, az építésnek, majd az üzemeltetésnek infrastrukturális hátteret adva.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.