Az új átkelő mellett összesen 21 kilométernyi 90 km/h-s haladási sebességű új utat is építenek.
Kihirdették a tervezési szerződés nyertesét a Kalocsa-Paks Duna-hídra és a környező úthálózatra – derül ki a szombaton megjelent uniós közbeszerzési információkból. Az 568 millió forintos projektet a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. konzorciuma végezheti el.
Az új átkelő szerkezete várhatóan 1060 méter hosszú lesz, 12 támaszon fog állni. A híd kialakításánál ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják, a legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik.
A híd kalocsai oldalán a városig, illetve az M6-os autópályáig 11 kilométernyi 2x1 sávos új út terveit készítik el, melynek koronaszélessége 11 méteres lesz, tervezett haladási sebessége pedig 90 km/h. A nyugati oldalon 9,6 kilométernyi új út felépítésére készülnek fel Paks és Gerjen között, szintén 11 méteres koronaszélességgel és 90 km/h tervezett haladási sebességgel.
A szerződés során a mérnöki irodák összeállítják még többek között a környezetvédelmi hatástanulmányt és a Natura 2000 hatásbecslési dokumentációt, elkészítik az engedélyezési és tendertervet, illetve megszerzik a környezetvédelmi és építési engedélyeket. A statikai ellenőrzésére kiírt pályázatot tavaly nyáron a Roden Kft. nyerte el.
A térségben már évekkel ezelőtt felmerült, hogy Bács-Kiskun és Tolna megye között szükséges lenne egy újabb közúti összeköttetés, ami Paksot és Kalocsát is bekapcsolja az ország kelet-nyugat irányú vérkeringésébe. A projektet a kormány 2015 augusztusban jelentette be, mint a Paks2 beruházáshoz kapcsolódó fejlesztést. Eszerint a híd bekapcsolná Bács-Kiskun megyét a nagyszabású Tolna megyei beruházásba, az építésnek, majd az üzemeltetésnek infrastrukturális hátteret adva.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.