A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a Magyar Közút évértékelőjén kiderült: több mint 220 ezer tonna aszfaltot használtak fel a hazai utak karbantartására és felújítására 2017-ben.
Évértékelő beszámolót tartott a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerdán. Beszéltek az elmúlt időszakban elvégzett útépítési és -felújítási munkák statisztikáról, illetve elmondák a jövőre vonatkozó terveket is.
A tájékoztatón kiderült,
2010 óta mintegy 670 kilométernyi új útszakasz készült el az országban 1175 milliárd forintnyi értékben.
A kormány tervei szerint 2022-ig mintegy 1000 kilométernyi négysávos útszakasz előkészítése, illetve kivitelezése történik meg.
Az eseményen felszólaló Homolya Róbert államtitkár elmondta: 2022-re több autópályája és gyorsforgalmi útja lesz Magyarországnak, mint Ausztriának.
Nagy Róbert Attila, a NIF vezérigazgatója kifejtette: idén a vállalat útfejlesztési teljesítménye megközelítette a 2013-as 500 milliárd forintos csúcsértéket, mivel mintegy 440 milliárdos állományt értek el 2017-ben. Hozzátette: figyelembe éve az elvégzett munkát, szerződéseket és forrásokat, jövőre 600 milliárd, az azt követő évben pedig 800 milliárd forintos értékkel számolnak.
Szavaiból kiderült: az állami vállalat által idén elindított kivitelezési közbeszerzési eljárások alapján az idei év év végéig tartalékeretekkel együtt mintegy bruttó 750 milliárd forintnyi szerződést köthetnek meg.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút vezérigazgatója beszámolójában kitért arra, hogy a 2017-es Komplex Útfelújítási Programban 69 milliárd forintból fedezték 562 kilométernyi főúti és mellékúti szakasz felújítását. Jövőre a beruházások 100 milliárd forintos keretösszegből folytatódnak, és újabb 900 kilométernyi szakaszt újítanak fel.
Idén összesen 73 milliárd forintból végeztek el útfenntartási munkálatokat a Magyar Közút megbízásából. Részletekre lebontva idén többek között csaknem 3 milliárd forintból végeztek el burkolatjel festési és felújítási munkákat és a tavalyi 185 ezer tonnához képest 220 ezer tonnányi aszfaltot használtak fel útburkolat-karbantartásra az állami cég által gondozott közutakon.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.