A Vásárosnamény és az ukrán határ közötti 25 kilométeren többek közt a nyomvonal megállapításához szükséges dokumentáció lesz a nyertes konzorcium feladata.
A beruházó NIF Zrt. kihirdette az M3-as autópálya utolsó szakaszára vonatkozó közbeszerzés eredményét. A Vásárosnamény és a magyar-ukrán határon fekvő Beregdaróc közötti részen a nyertes a UTIBER Közúti Beruházó Kft., FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a CONSTREAL Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorcium lett.
A hirdetmény szerint a nyertes konzorcium feladata a hozzávetőlegesen 25 kilométeres szakaszon
A tájékoztatóban az áll, a TT felülvizsgálatánál előbb kétszer kétsávos sávos autópálya megvalósítását kell megtervezni. "Majd ebből a megoldásból – a vízszintes és magassági vonalvezetés, valamint keresztmetszeti kiépítés ütemezését figyelembe véve – visszaépítve kell kialakítani az autópályává fejleszthető kétsávos út tervét" - olvasható a TED-en. Emellett javaslatot kell tenni az autópálya későbbi racionális kiépítésére is.
Ugyanakkor a KHT-t és a hozzá tartozó egyéb dokumentációt kétszer kétsávos autópálya hatásaira kell elkészíteni és a környezetvédelmi engedélyt is erre kell kérelmezni.
A szakasz kiépítésével az M3-as autópálya eléri teljes tervezett hosszát, a 307 kilométert. Az M3-as az egy újonnan létesülő határátkelőhellyel fog csatlakozni Ukrajnához. A Beregdaróc-Beregdéda határátkelőnek, valamint az ott létesítendő komplex pihenőhely, az egyszerű pihenőhelyek, a tengelysúlymérő tanulmányait is el kell készíteni a tanulmányterv (TT) részeként a nyertes konzorciumnak.
A korábbi ukrán-magyar egyeztetések szerint az így meghosszabbodó M3-ast összekötik a Csap-Kijev útvonallal. A tájékoztatóból ennek megfelelően kiderül, a nyertesnek szoros kapcsolatot kialakítani Ukrajna érintett szerveivel és szakembereivel, az egész tervezési folyamat alatt egyeztetni velük, jegyzőkönyveket készíteni magyar és ukrán nyelven.
Ennek a térségnek jelenleg a Vásárosnamény és Beregsurány közötti 41-es főúút végpontja biztosít határátkelőt utóbbi településnél, Beregdaróctól délre.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.