A Miskolc és Kassa közötti autópálya-kapcsolat hazai szakaszát megvalósító 57 kilométeres útépítést a Strabag-csoport, a Colas-csoport, illetve a Duna Aszfalt és a Hódút kivitelezi.
Letették az M30-as autópálya közel 57 kilométeres 2x2 sávos új szakaszának alapkövét hétfőn. A Miskolcot a szlovák országhatárral Tornyosnémetinél összekötő új fejlesztést három szakaszban valósítják meg:
A beruházás várhatóan 2021 harmadik negyedévére fejeződik be.
Miután az M30-as autópálya korábban egy 30 kilométeres szakasszal Miskolcot összekapcsolta az M3-assal, most az útvonal a Kassára vezető szlovák R4 gyorsforgalmi úttal teremt kapcsolatot, kiváltva a régi 3-as főutat.
A térség két legnagyobb városa között fog fejlett autópályakapcsolat kiépülni - emelte ki az átadón tartott beszédében Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a magyarországi Miskolc mellett a határon túli Kassára utalva.
Az M30-as az Észak-Európát Délkelet-Európával összekötő nemzetközi Via Carpatia út része, a most induló építkezéssel ennek a korridornak az összes magyar eleme vagy elkészült, vagy kivitelezés alatt áll.
Ez az összeköttetés a felvidéki és erdélyi magyarok szempontjából is nagyon fontos, mert gyors kapcsolatot teremt a határon túli nemzettársainkkal
- fejtette ki az államtitkár.
Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: a 2x2 sávos közel 57 kilométeres szakasz teljes értékű autópályaként fog megépülni, 130 km/h-s haladási sebességgel.
Az útvonalon
A Hídépítő Zrt. szakemberei az Ipoly-híd acél főtartóit két-két darabban szállították a helyszínre, majd az összehegesztést követően oldalanként egyben emelték azokat a helyükre egy 500 tonnás daru segítségével.
A téli leállásig az alapréteg aszfaltozása 100 százalékban elkészült a Duna Aszfalt és a Soltút generálkivitelezésével zajló beruházásban, amelyben az útépítés szünetelése ellenére sem álltak le teljesen a munkálatok.