A forgalmas budai helyszínen szükséges karbantartás miatt számos közlekedési változásra kell számítani.
Hétfőn elindult az I., XI. és XII. kerület találkozásánál elhelyezkedő BAH-csomópont karbantartása. A munka során:
A Budapesti Kommunikációs Központ a Magyar Építők kérdésére közölte, hogy a munkát a Budapest Közút Zrt. végzi saját kivitelezésben. A karbantartási munkát még a Lánchíd felújításának kezdete előtt be kell fejezni, ezért azt az év többi időszakához képest kisebb forgalmú július–augusztusi időszakra időzítették.
Várhatóan augusztus végéig egyirányúsítják a BAH-csomópont felett húzódó felüljárót a városból kivezető irányba, azaz csak a Hegyalja út felől az M1-es és M7-es autópálya felé közlekedők tudják igénybe venni. Számukra a forgalmi rend nem változik, a felüljáró változatlan közúti forgalomáteresztő képességgel áll rendelkezésre. A belváros felé haladó forgalom gördülékenysége érdekében a Villányi út és a Budaörsi út kereszteződése és a BAH-csomópont között a közúti forgalom számára is megnyitják a villamospályát.
A Budaörsi út belső sávját a villamosvágányra terelik (ezt a sávot kizárólag személygépkocsik használhatják majd), a Villányi út felől érkező forgalom számára pedig a Budaörsi út kereszteződésében egy önálló sávot biztosítanak a BAH-csomópont felé. Így tehát összesen három sávon haladhat a belváros felé a forgalom, amelyet a közlekedési jelzőlámpák hosszabb zöld jelzése is segít majd.
A Jagelló út és az Alkotás utca felé tartó járműveknek érdemes lesz a villamosvágányra terelt sávot használni, míg az Erzsébet híd a Budaörsi út külső sávjából lesz könnyebben elérhető.
Megszűnik a Hegyalja útról (az Erzsébet híd irányából) érkezők számára a Villányi út és a Budaörsi út felé történő balra kanyarodás lehetősége a csomópont forgalomáteresztő kapacitásának növelése érdekében. Ez az útirány a Hegyalja út–Jagelló úti kereszteződésen át, a visszakanyarodó sáv használatával lesz elérhető.
A Hegyalja út XI. kerület felőli szakaszáról az Alkotás utca felé balra kanyarodók számára új jelzőlámpát létesítenek. A BAH-csomópontban a Budaörsi út szélső sávjából csak a Hegyalja út felé, jobbra lehet majd kanyarodni, az egyenes, Alkotás utca felé menő forgalom a belső két sávon haladhat.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.