Nagylózs és Kópháza között kész a szállítóutak építése, zajlanak a közműkiváltások és a próbacölöpözések, a fertőrákosi szakaszon pedig a növényzetirtás és a lőszermentesítési munkák kezdődnek.
Heteken belül indulnak a nagytömegű földmunkák az M85-ös gyorsforgalmi úton: május óta számos tekintetben előrehaladt a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alkotta DS Konzorcium. Szeptember elején várhatóan mindkét szakasznak jóváhagyott geotechnikai tervei lesznek, melyek már a kiviteli tervek részét képezik. Ezzel párhuzamosan a földmunka tervek is készen állnak majd.
A hármas, azaz a Nagylózs–Sopron-kelet szakaszon szinte 100%-os a konzorcium részére biztosított területszerzés, a terület 90%-án megtörtént a humuszolás és kiépültek a szállítóutak. Az említett kész földmunkatervek teszik lehetővé a szakaszon szeptember elejétől a nagytömegű földmunkák indulását. A konzorcium ütemezetten halad a szakasz műtárgyainak a próbacölöpözésével is.
A 70-es kilométerszelvénynél található ideiglenes terelővágány építéséhez kapcsolódó vasúti töltés földmű tekintetében elkészült, így nem lesz semmilyen akadálya a szeptember végére (09.24. – 10.04.) meghirdetett vágányzárnak. Az elkerülő vágány felsővezeték tartó oszlopai már állnak, és megkezdődött az SZK1 védőréteg, a zúzottkő alsóágyazat, valamint a biztosítóberendezés kábeleinek a lefektetése is. A vágányzár alatt kiépítik majd az új vágánytengelyeket.
Az ezen a szakaszon lévő közműépítésben sikerült teljesíteni egy fontos határidőt: augusztus 28-ra kellett a nyomvonal elején kiváltani az FGSZ Zrt. kezelésében lévő DN300-as gázelosztó vezetéket.
A kiemelt jelentőséget az adja, hogy a munka csúszása esetén legközelebbi „ablak” csak tavasszal lett volna a közműkiváltás elvégzésére.
A négyes, Sopron-kelet–Fertőrákos csomópont közti szakaszon közel 60%-os a területszerzés és szeptemberben kezdődnek majd a növényzetirtási és lőszermentesítési feladatok. Szintén szeptemberben ezen a szakaszon is lesz egy vágányzár (09.13. – 09.20.) a 8. számú vasútvonalon, ekkor a szállítói útvonal folytonossága érdekében ideiglenes vasúti átjárót építenek ki. A négyes szakaszt is érintette a korábban ismertetett FGSZ vezeték kiváltása, amely a fenti időpontban teljesült. A szakaszon nem várható régészeti lelet, a munkavégzés során régészeti szakfelügyelet mellett történik majd a kivitelezés.
A régészeti munkák a hármas szakaszon ütemezetten haladnak, a leglátványosabb lelet a nyomvonal elején talált római kori villa, ahol már befejeződött a feltárás. A régészeti hatóság úgy döntött, hogy az előzetesen felmért objektumot helyben meg kell őrizni, így a leletet „el kell fedni”, ami a régészekkel egyeztetett technológiával történik a következő hetekben. Így az utókor számára a töltés alatt megmarad a római kori villaépület maradványa.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.