A Budapestet Béccsel összekötő autópálya bővítése a magyar fővárostól Győrig indul el 2021-ig.
Tavasszal beszámoltunk arról, hogy kiírták az M1-es autópálya két, összesen mintegy 90 kilométernyi szakaszán a 2x3 sávossá alakítás előzetes tervpályázatát, ezt követően pedig Palkovics László innovációs és technológiai miniszter nyár elején elmondta: megszületett a döntés az időpontról is, 2021-ben kezdődik el majd a generálkivitelezés.
A tervezési folyamat most elkezdődik,
A projekt során többek között elkészítik mindkét útszakasz engedélyezési tervét és megszerzik az építlezéshez szükséges engedélyeket. Döntéselőkészítő dokumentációt adnak át, melynek része lesz egyebek mellett hidak és csomópontok vizsgálata is. Ezen felül megvalósíthatósági tanulmányok, környezeti hatástanulmányok és a beruházás előkészítéséhez szükséges számos más feladat is a pályázaton nyertes cégek feladata lesz - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
Az M1-es autópályát eredetileg Budapest és Bécs, illetve Nyugat-Európa összekapcsolására tervezték és a hazai, illetve a nyugati igényekkel számoltak kialakításakor. Azonban az azóta eltelt időszakban a magyar gazdaság nagyobb mértékben kapcsolódott be az európai gyártási tevékenységekbe, továbbá az útvonalat használó vendégmunkások száma is nőtt. Ezek a fejlemények is indokolják a fejlesztést.
Miközben a következő néhány évben elindul majd a háromsávos autópálya felépítése, az útvonalon már most is folyamatos felújításokat végeznek. Palkovics László egy korábbi interjúban elmondta: egy mintegy 43 kilométeres útszakaszról kerül sorra, melynek munkálatai 25 milliárd forintból zárulnak le 2019-ig.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.