A város elkerülő útját újabb bekötőúton lehet majd elérni, és megújul az egyik legrosszabb állapotú útszakasz is.
A Hazai Építőgép Társulás Kft. nyerte el a márciusban átadott 8-as számú várpalotai elkerülőhöz kapcsolódó, 72106-os Ősi bekötőút új szakaszának kialakítását – jelentették be Várpalotán, az új szakasz kiindulópontját jelentő körforgalomnál.
A nettó 608 millió forintból megvalósuló fejlesztésről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektiroda-vezetője, Bodó Imre elmondta, hogy a kivitelezés márciusban indulhat el és jövő év végére várhatóan befejeződik. Az új út a Kossuth Lajos utca bekötőút funkcióját fogja átvenni, ez az útszakasz így mentesül a nagy forgalmi terhelés alól.
A projekt keretében a körforgalomtól indulva először 240 méter hosszan új nyomvonalon közúti szakasz épül, majd a Köves-kanális felett új közúti hidat létesítenek. Végül az út folytatása a már meglévő Bánya bekötőút lesz, mely 530 méter hosszan újul meg.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere kiemelte, hogy a Bánya bekötőút a város egyik legrosszabb állapotú útja, évtizedes elmaradást pótolnak be a felújításával. Hozzátette, az új út lesz a meglévő körforgalom ötödik ága, s a beruházás összekapcsolódik a kerékpárút hálózat bővítésével is. Ezáltal javul a vasútállomás megközelíthetősége és az útnak köszönhetően elkerülhetővé válik a városközpont.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.