A meglévők mellett két további szakasz építésével teljessé válik az M3-as autópályához kapcsolódó 338-as főút, melynek III. szakasza a ZEMPLÉNKŐ Kft. kivitelezésében épül.
A terv szerint halad a Nyíregyháza nyugati elkerülőjén a kivitelezés – értesült a magyarepitok.hu. A kétsávos 338-as számú főút eddig az M3-as autópályától a Tiszavasváriba vezető 36-os útig épült meg. A 36-os és a Tokajba vezető 38-as közötti szakaszt a Zemplénkő Kft. kivitelezi.
A szóban forgó 3770 méteres szakasznak tavaly márciusban volt az alapkőletétele, akárcsak a következő szakasznak, ami a 38-as út és Nyírszőlős között épül ki 4,1 kilométeren a Ke-Víz 21 Zrt. kivitelezésében. A két szakasz egyszerre készül el, és teljessé teszi a város nyugati elkerülését.
A beruházás jelentőségét a belváros tehermentesítése mellett az adja, hogy az új út megépülése országosan is jelentős iparfejlesztési területeknek teremt közvetlen kapcsolatot az autópályához.
Ugyanakkor Nyírtelek és Nyírszőlős lakói számára elérhetővé válik az autópálya, több tízezer ember számára téve könnyebbé a közlekedést.
Lapunk információ szerint a kivitelezés a 36-os és a 38-as főút közötti 3,7 kilométeren jelenleg mintegy 62 százalékos készültségen áll. Tavaly lényegében lezárultak a földmunkák és töltésépítések, a tervezett pályaszerkezetnek több mint a fele beépült, közel 2100 m hosszon, teljes szélességben.
A nettó 5,44 milliárd forintos beruházásban egy közúti híd is épül a Nyíregyháza-Szerencs vasútvonal felett. A hídhoz kapcsolódó magastöltések elkészültek, a cölöpözési munka a végéhez közeledik. Ezután indulhat a cölöpösszefogó gerendák és pillérek kivitelezése, valamint a felszerkezet építése.
Várhatóan március végén folytatódik a Ckt-réteg és az aszfalt beépítése, valamint a szakasz északi végpontján a 38-as főút és az elkerülő út csomópontjában létesülő körforgalom építése. A munkák részét képezi a körforgalom közelében a 38-as főút alatti közúti híd átépítése is.
A projektben egy gyalog- és kerékpárút is épül a 36-os főút és Szabadságbokor között. A fejlesztés részeként a Simai-főfolyás mederkorrekciója, burkolása, valamint kiváltása is megtörtént.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.