A hiányzó 7,8 kilométer 2019 végére épül meg, összesen 9,2 milliárd forintból.
Letették Nyíregyháza nyugati elkerülője, azaz a 338-as főút befejező szakaszának alapkövét. Mostanáig az első két szakasz, összesen 6,7 kilométer készült el az elkerülőből, a jelen beruházásban pedig a fennmaradó két, összesen 7,8 kilométer hosszúságú szakasz is megépül 2019 negyedik negyedévére.
A hétfői alapkőletételi ünnepségen Pántya József, a beruházó NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója ismertette, hogy a kétszer egy sávos út új nyomvonalon jön létre, 12 méteres koronaszélességgel, 3,5 méteres sávszélességgel, 2,5 méteres padkaszélességgel. A beruházást teljes mértékben a központi költségvetés finanszírozza.
Az útfejlesztési igazgató azt is elmondta, hogy a 19 hónapig tartó beruházás során 17 ezer köbméternyi aszfaltpálya szerkezetet építenek be, 400 ezer köbméter töltésanyagot használnak fel, és 800 fát ültetnek el az út mellett. Hozzátette, hogy a negyedik szakaszon gumibitument is használnak a pályaszerkezethez, amely több szempontból, például a zajcsökkentés miatt is előnyös.
Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere hangsúlyozta, a belváros tehermentesítése mellett az új út megépülése országosan is jelentős iparfejlesztési területet nyit meg közvetlen autópálya kapcsolattal. Vinnai Győző, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 2. számú választókerületének képviselője történelmi pillanatnak nevezte az alapkőletételt, mivel elkészülte után Nyírtelek és Nyírszőlős lakói számára elérhetővé válik az autópálya, több tízezer ember számára téve könnyebbé a közlekedést. Az ünnepségen részt vett Szabó Tünde sportért felelős államtitkár is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.