A Duna Aszfalt, a Hódút, illetve a Délút kivitelezésében elkészült szakaszon elkerülik a településeket a kamionok.
Harminc éve várt beruházást kaptak meg a térségben élők - derült ki a Csongrád megyei nagylaki elkerülőút átadásán, csütörtök délelőtt. Az összesen több mint 5 kilométernyi útszakaszt érintő fejlesztést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából a Bács-Kiskun megyei Duna Aszfalt Kft. és Hódút Kft. végezte el fővállalkozóként, a csongrádi Délút Kft. pedig alvállalkozóként vett részt a munkálatokban.
A schengeni övezet külső határán fekvő Nagylaknál az M43-as autópálya 2015-ös átadása után sem szűntek meg a sorok. A forgalom jelentős része ugyan a csanádpalotai átkelőn haladt át, de a növényvédelmi és állat-egészségügyi ellenőrzésre kötelezett rakományt, illetve veszélyes árut szállító járművek (ez naponta 500 teherautót jelentett) Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak belterületét érintve közelíthette meg a számukra továbbra is kijelölt nagylaki közúti határátkelőhelyet.
Korábban voltak olyan napok, amikor a nagylaki átkelőnél várakozó kamionok sora Apátfalva széléig állt – fejtette ki Lázár János, a térség országgyűlési képviselője. Hozzátette: a beruházás teljes mértékben hazai forrásokból valósult meg.
Nagy Róbert, a NIF Zrt.. vezérigazgatója az útépítésről beszélve elmondta, a projekt elindításáról meghozott 2015-ös kormánydöntést követően, több évnyi előkészítési munka előzte meg a kivitelezést. A 2018 tavaszán megkezdett útépítés során
Emellett a nagylaki közúti átkelőnél körforgalmi csomópontot építettek ki, a teherforgalom ellenőrzésére pedig egy 386 négyzetméteres vizsgálóépületet alakítottak ki.
A közlekedés biztonságosabb, a települések számára nyugalmasabb lett a beruházással
- derült ki vezérigazgató szavaiból, aki külön megköszönte a mérnököknek, a kivitelezőknek és a NIF Zrt.-től is személyesen Domonkos Gergely projekt-, valamint Povázsai Pál irodavezetőnek a fejlesztés során végzett munkát.
Az esemény az ünnepélyes szalagátvágással ért véget, melynek során Lázár János, Locskai Zoltán nagylaki polgármester, Varga Antal, a Duna Aszfalt Kft. ügyvezetője és Nagy Róbert ünnepélyesen is átadták az új útszakaszt.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.