A görög tengerpart felé vezető szerb autópálya teljessé vált; évente 58 millió sofőrnek lesz könnyebb dolga, miután megszűnt egy veszélyes hegyi szakasz.
Elkészült a Nyugat-Európát a görög tengerparttal összekötő autópálya utolsó szerbiai szakasza. Az autópálya befejező, 26,3 kilométeres része Leskovac és Vranje között épült meg Dél-Szerbiában.
A szakasz egyik jelentőségét az adta, hogy a sziklás Grdelica-szoroson keresztül vezet, ahol eddig csak egy rendkívül kanyargós, meredek hegyi úton lehetett közlekedni.
Itt főleg a nyári szezonban gyakoriak voltak a balesetek és a dugók, illetve csak nagyon lassan lehetett haladni.
A szakasz megépítése hat évet vett igénybe, és mintegy 450 millió euróba (146,3 milliárd forint) került.
A Nyugat-Európát Görögországgal összekötő autópályának ezzel teljessé vált a szerbiai szakasza. A szerb A1-es autópálya Horgosnál csatlakozik a magyar M5-ös autópályához.
A szerb építésügyi minisztérium tájékoztatása szerint
a szerb-magyar határt a szerb-észak-macedón határral összekötő úton 2018-ban 58 millió jármű haladt át, és a várakozások szerint idén ez a szám további kétmillióval növekszik majd.
Szerbia déli szomszédja, Észak-Macedónia tavaly fejezte be az országot átszelő autópálya kiépítését, Görögországban azonban még nem készült el a macedón határt Szalonikivel összekötő 60 kilométeres autópálya-szakasz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.