A Duna Aszfalt és a Hazai Építőgép csaknem teljesen elkészült az M7-es autópálya feletti híddal, az útépítési munkálatokban már csak egy aszfaltréteg leterítése van hátra.
Őszre elkészül az M7-es autópálya és a 710-es út összekötő szakaszával a kivitelező Duna Aszfalt Kft. és Hazai Építőgép Társulás Kft. A projekt állásáról Hideg András, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs igazgatója adott tájékoztatást a veol.hu-nak.
A beruházás a Balaton elkerülését szolgáló 710-es főutat viszi el az autópályáig, amit korábban csak Balatonakarattyáig építettek ki, és a 71-es úthoz visszacsatlakozva jelenlegi formájában dugókat okoz az M7-esen és a 71-esen.
Az útszakasz kétszer egysávon, 2,5 kilométeres hosszúságban köti majd be a 710-est az M7-eshez. Az új út északi végpontjára egy körforgalmat, míg a déli végpontjára egy különszintű csomópontot kiviteleznek.
Hideg András beszámolója szerint csaknem teljesen elkészült az M7-es autópálya feletti híd, és jó ütemben haladnak az útépítési munkálatok is, már csak egy aszfaltréteg leterítése van hátra.
Jelenleg a jelentősebb munkálatok a M7-es autópálya csomópontjában folynak, ahol a csomóponti ágak aszfaltozását végzik. A beruházás másik végpontjában, a 710-es és a 7205-ös utak csomópontjában részben kész van már a körforgalom gyűrűje, hamarosan ideiglenesen ráterelik a forgalmat is.
A körforgalom mellett épül a Budapest–Balaton-kerékpárút külön szintű átvezetését biztosító kerethíd, amely már szintén szerkezetkész.
A beruházás tervezett befejezési határideje idén október vége, de a projekt néhány elemét – például a körforgalmi csomópontot – már korábban, a nyár folyamán használhatják majd az autósok.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.