Intermodális csomópont és parkoló is épül, a szentendrei HÉV-et pedig részben a föld alá süllyesztik és metróvá alakítják.
Minőségi előrelépést jelentenek majd az északnyugat-budapestiek és az agglomerációban élők életében azok a hosszútávú közlekedésifejlesztési projektek, melyek a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott 2030-ig megvalósuló Budapesti Mobilitási Tervben szerepelnek. A nemrég elfogadott csomag - melyről az óbuda.hu közölt részleteket - megvalósulásával teljesen új lehetőségeket nyithat a környékbeliek életében.
A tervek szerint 2021 és 2025 között meghosszabbítják az 1-es villamost (melynek múlt héten adták át a Kelenföldi pályaudvarig nyúló új déli szakaszát): a Bécsi úton a Vörösvári út és az Aranyvölgy között, ahol az esztergomi vasútra lehet majd átszállni. Itt intermodális csomópont és P+R parkoló is épül majd az terv szerint, melyhez az 1-es villamos mellett a 17-es, 19-es, és 41-es járatok is közvetlen kapcsolatot kapnak majd.
A Batthyány tér és Szentendre között járó H5-ös HÉV-et a budai belváros és Békásmegyer közti szakaszát hosszú távon metróvá alakítják – mivel Óbuda közlekedését kettészeli négy szintbeli kereszteződéssel a járat, azt a föld alá süllyesztik. A Fővárosi Közgyűlés kezdeményezi a kormánynál az fejlesztéshez kapcsolódó határozatok módosítását, hogy a fejlesztés a következő évtizedben megvalósulhasson.
A járat a fejlesztéseket megelőlegezve szeptember 1-jétől az M5-ös metró nevet viseli majd.
A szintén óbudai Pacsirtamező utcában egészen 1981-ig járt villamos, amit ezt követően felszámoltak, így jelenleg buszokkal lehet elérni a belső-óbudai térséget. A tervek szerint a vonalat nem csupán visszaállítanák, hanem integrálnák is a budai hálózatba, amivel nagyságrendileg javulhatna a városrész közlekedése.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.