A városban 5 projekt indul el mintegy 1 milliárd forintból: több útvonal megújul és új szakaszok is épülnek. A munkálatokat a Colas Út és a Duna Aszfalt végzi el.
Miután nemrég Debrecenben hirdettek meg útfejlesztési projektcsomagot, most Kecskemét hasonló fejlesztéseiről érkezett új hír: az uniós közbeszerzési értesítő adataiból kiderül, hogy több mint 1 milliárd forint értékben rajtol el öt projekt.
Egy 406 millió forintos fejlesztésben a Colas Út Zrt. dolgozik Homokbánya városrész déli feltáró útjának kiépítésén, mellyel 50 hektárnyi területet tesznek könnyen elérhetővé és gazdasági célokra is jobban kihasználhatóvá. A Déli feltáró út (más néven Gábor Dénes út) a Ritz üzem előtti aszfaltútból indul el 642 méter hosszan, az erről az útvonalról leágazó Rosta utca pedig 133 méter hosszan, a Homokszem utcáig készül el. A projekt elkészültével Ballószögről és Kadafalváról is jelentősen könnyebb lesz bejutni a városba.
A Duna Aszfalt Kft. a város több részén végez el összesen 1,35 kilométernyi útfelújítást és 2,4 kilométernyi közútfelújítást:
Az összesen 344 millió forint értékű fejlesztésben emellett a Hetényegyházi út (más nevén az 5218-es jelzésű út) melletti kerékpárút is hasonlóan megújul közel 2,4 kilométeren hosszan.
Egy újabb projektben ugyancsak a Duna Aszfalt építi meg a Pozsonyi utca új, 270 méter hosszú szakaszát 51 millió forintos kerettel, illetve a Tóth László sétány is megújul. Itt többek között elbontják az aszfaltburkolatot és szürke, térköves borítást adnak át.
A Kecskemét déli részén található Újvidék teret szintén a Duna Aszfalt építi át és modernizálja mintegy 8 millió forintból. Itt a kivitelező elkészíti a terveket is, mielőtt belekezdene a munkálatokba, melyek során 217 négyzetméteren térkövet adnak át, járdát javítanak ki illetve 300 négyzetméternyi zöldterületet alakítanak ki füvesítéssel és cserjék ültetésével.
A Colas Út munkájával a városban még két közekedési csomópont fejlesztése is elindul 204 millió forintból: az Irinyi út-Március 15 utca és a Mártírok útja - Klebersberg út kereszteződéseket is felújítják, illetve átépítik.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.