A 280 méteres hídnál 200 tonnás darukkal dolgozik a Hódút, melynek munkájával teljessé válik a Tisza-tó körüli kerékpárút.
Az első mederelem beúsztatásával látványos szakaszához ért a Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút megvalósítása – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Hódút Kft. kivitelezésében 6,5 kilométeres szakasz épül a 33-as főút mentén, általa teljesen körbekerékpározhatóvá válik a Tisza-tó. A körút teljes hossza a mostani fejlesztéssel 65 kilométeres lesz.
A befejező projekt különlegességét az adja, hogy a Tisza folyó, az Eger és Szomorka patakok, valamint az öblítőcsatorna kerékpáros áthidalását is meg kell oldani. A kivitelezés összetettsége miatt az elsőként kivitelezett műtárgy a 280 méter hosszú, Tisza feletti kerékpáros híd lesz. A 33-as főút Tisza-hídja mellé egy konzolos tartószerkezeten nyugvó átkelőt építenek.
A 350 tonnás acélszerkezet előszerelése jelenleg is folyik a Tisza parton kialakított szerelőtéren, a mederhíd elemek vízi úton bejuttatva kerülnek a helyükre, az elsőt csütörtökön, augusztus 29-én emelik a helyére.
A hídelemek beúsztatása két 40 méteres bárka segítségével történik, amelyekre egyenként telepített, 200 tonna teherbírású autódaruk emelik párhuzamosan a szerkezet elemeit a már elkészített alépítményekre. A Tisza kerékpáros híd acélszerkezete várhatóan 2019. november végére nyeri el végleges alakját.
A további három hídszerkezet (Eger és Szomorka patakok hídjai, illetve az öblítőcsatorna műtárgya) mellett két támfal és vasúti keresztezések megvalósítására is sor kerül a projektben. Ezek kivitelezése párhuzamosan, jelenleg is folyik. A kivitelezés várhatóan 2020 májusában fejeződik be.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.