A Ke-Víz és a Zemplénkő munkájának köszönhetően jelentős teherforgalomtól mentesült a város.
Átadták a Nyíregyháza nyugati elkerülését biztosító 338-as főút befejező szakaszait. A projekt során
A két új nyomvonalú szakasz megépítésével teljessé vált Nyíregyháza nyugati elkerülője. Az utolsó ütem forgalomba helyezésével várhatóan megszűnnek a torlódások, miután a teherforgalom elkerüli a várost.
Az átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, az M3-as autópályától a 38-as főúton át Nyírszőlősig tartó 338-as főút első két, csaknem hétkilométeres szakasza 2015 végén készült el, a 9,2 milliárd forintból megépített, most átadott útszakasszal az elkerülő immár hiánytalanul betöltheti rendeltetését.
A nyíregyházi fejlesztésről szólva megjegyezte, a kormány hét újabb elkerülő útszakasz fejlesztését emelte be az Útprogramba. "Jászberény, Sajószentpéter és Veszprém esetében a megvalósításról, míg Eger, Győr, Pusztaszabolcs és Szolnok-Szandaszőlős esetében az előkészítésről született döntés" - tette hozzá.
Az ünnepségen Kövér László, az Országgyűlés elnöke elmondta, Magyarország úthálózata folyamatosan fejlődik, a stratégiai fontosságú M44-es gyorsforgalmi szerdai átadása után pedig az ország egyik legdinamikusabban fejlődő megyeszékhelyének elkerülő útját is felavathatják.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.