Az A-Híd által kivitelezendő vasúti aluljáró közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatot létesít Bánhida és Sárberek között.
Megkezdődhet egy új vasúti aluljáró építése és az ahhoz kapcsolódó útfejlesztés Tatabányán, a Budapest-Bécs vonalon. Az önkormányzat, a kivitelező A-Híd Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. aláírta a 6,7 milliárd forintos létesítmény kivitelezési szerződését - közölte a város polgármestere az MTI-vel.
Szücsné Posztovics Ilona (Összefogás Tatabányáért) elmondta,
az aluljáró az odavezető 800 méteres autóút, az ahhoz tartozó kerékpársáv és gyalogosjárda a város Bánhida és Sárberek részeit köti majd össze, várhatóan 2022 végétől.
A kivitelezés közben biztosítani kell a vasúti fővonalon a közlekedést.
A hetvenezres lakosú megyeszékhely 17 kilométer hosszan terül el, a várost kettévágja a Budapest-Bécs vasútvonal. A sűrűbben lakott területeken jelenleg csak három helyen lehet keresztezni a vasutat, ez jelentősen lassítja a közlekedést.
A beruházást a Modern városok program keretében valósítják meg, fele-fele részben hazai, illetve uniós források felhasználásával. A projektre a megállapodás megkötésekor bruttó 6,1 milliárd forintot terveztek.
A város koncepcióterve alapján a NIF Zrt. lefolytatta a közbeszerzési eljárást, az ajánlatok közül a legkedvezőbb vállalási ár 511 millió forinttal volt magasabb a rendelkezésre álló forrásnál.
Tatabánya közgyűlése a korábbi polgármester, Schmidt Csaba (Fidesz-KDNP) önálló képviselői indítványára úgy döntött, hogy a város az aluljáróra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból átcsoportosít 249 millió forintot, továbbá a hiányzó 262 millió forintot megelőlegezi a 2020-as költségvetésből, és kéri a kormányt a támogatás kiegészítésére.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.