A Duna Aszfalt által kivitelezett fejlesztés jelentőségét mutatja, hogy a jelenlegi leromlott, keskeny önkormányzati út is jelentős teherforgalmat bonyolít le.
Hétfőn átadták a munkaterületet a kivitelező Duna Aszfalt Kft.-nek a Békéscsabát elkerülő új bekötő út projektjében – derült ki a beol.hu híréből. A lap a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től úgy értesült, a több mint 5 milliárd forintos munka az időjárás függvényében a közműkiváltásokkal kezdődik.
Az új kétsávos út az épülő M44-es gyorsforgalmi útból indulva, 47-es főutat keresztezve köti be a 4432-es Csanádapácára vezető közutat. A Békéscsabától nyugatra kialakuló új közlekedési folyosó egyik jelentősége, hogy eltereli a város belterületéről a dél-békési térségből érkező vagy oda igyekvő kamionokat.
Az 5,2 kilométer hosszú, 2×1 sávos Fürjesi út egy önkormányzati kezelésű út nyomvonalán épül meg, amely ugyan burkolt, de a műholdfelvételek alapján jelenleg gyenge minőségű és keskeny. Az új útvonal 444-es számmal, másodrendű főútként üzemel majd. A fejlesztést a jelenlegi tervek szerint 2022. augusztus 31-ig kell befejezni.
A lap Hanó Miklóst, a város alpolgármesterét is megszólaltatta, aki elmondta, a korszerűsítés szükségessége már évtizedekkel ezelőtt felmerült az eredetileg egy termelőszövetkezethez tartozó úton. Ezt azzal támasztotta alá, hogy leromlott állapotában is jelentős forgalmat bonyolít le ez a szakasz. „Főleg a dél-békési térségből érkező és oda igyekvő, mezőgazdasági terményeket szállító teherautók, kamionok veszik igénybe a lényegében déli, nyugati elkerülő utat” - fogalmazott a politukus.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.