A projektben a 18 kilométert érintő nyégysávosítás mellett egy tengelysúlymérő állomást is kap a 37-es főút.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a Szerencs gyorsforgalmi bekötését létrehozó útfejlesztés közbeszerzését. A projektben a 37-es főút négysávosodik a 8+444-es és a 27+182-es kilométerszelvények között. A Gesztely és Szerencs közötti 18,9 kilométeres szakaszon emellett a 11,5 tonnás burkolatmegerősítés is megtörténik.
A mostani kiírás két részre oszlik. Az első rész a fent leírt munkákra vonatkozik, míg a második rész egy körforgalmú csomópont építésére és tengelysúlymérő állomás létesítésére a 37-es és a 38-as főutak csatlakozásában.
A közbeszerzésből továbbá kiderül, hogy a 8+444-es km szelvény és a 25+788-as km szelvény között a meglévő útpálya jobb oldala kerül szélesítésre, míg a 25+788 km szelvénytől a szélesítés a főút mindkét oldalára épül.
A projekt első részében
A közbeszerzés második részében az áll, hogy az új csomópont a 37-es és 38-as főutak találkozásánál kerékpárút átvezetéssel készül el. Emellett a főutak csatlakozó ágai 11,5 tonnás burkolatmegerősítést kapnak. A tengelysúlymérő állomást a 37-es főút 35+795 km szelvényénél a jobb oldalon kell megépíteni.
Korábbi sajtóhírek szerint ebbe az új csomópontba csatlakozik majd be az egész Hegyalját behálózó kerékpárút egyik szakasza.
A 37-es út az országhatárig húzódva Sátoraljaújhelyig vezeti a forgalmat, Tokaj után a Bodrog mentén haladva. A távlati tervek szerint teljes szakaszán, egészen a határig négysávosítják majd.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.