2024.11.21, Csütörtök
Nyár végére elkészül a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút
Fotók: NIF Zrt.

Nyár végére elkészül a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút

NIF Zrt.

2020.06.23. 10:30 - Almási Krisztina

A HE-DO munkájával egy 5,6 kilométer hosszú kerékpárút vezet majd a térségben, melynek egy szakasza természetvédelmi védettség alá esik.

Hirdetés

Ütemterv szerint halad az EuroVelo 6 Budapest és Szentendre közötti kerékpárút építése a HE-DO Kft. kivitelezésében, melynek következő lépéseként lezajlott a Dera-patak ártéri területe felett épülő új kerékpáros híd próbaterhelése – derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből. A projekt mintegy 850 millió forintból valósul meg.

 

Fotó: NIF Zrt.

A beruházás során az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutak leburkolása és felújítása, valamint a közvilágítás fejlesztése is megvalósul.

A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol a meglévő kerékpárút korszerűsítésére, és Szentendre területén új kerékpáros pihenőhely kialakítására is sor kerül, valamint két pihenőhely újul meg Budakalászon.


Ezek voltak a próbaterhelés lépései

Mind a gyalogos, mind a kerékpáros hidak esetében kiemelten fontos a hídmozgások- és rezgések vizsgálata. A híd viszonylagos kis tömege miatt hajlamosabb a rezgésekre, ráadásul ezeket a rezgéseket az áthaladás során a gyalogosok jobban is érzékelik.

A dinamikus terheléssel kielemezhető, hogyan reagál a híd szerkezete a gyalogosok keltette rezgésekre. A híd viselkedését különböző létszámú gyalogos csoportok összehangolt mozgásának áthaladásával mérték a szakemberek.

 

Fotó: NIF Zrt.

A híd szerkezete lehetővé tette a tehergépkocsival történő méréseket is. A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelési sorozatok vizsgálatára került sor a híd 4 különböző pontján, két tengelyes kialakítású, tengelyenként 5,5 tonna terhelésre beállított teherautó segítségével.

A próbaterhelések helyszíni mérési eredményeinek kiértékelése során a mérést végző szakértők azt fogják vizsgálni és igazolni, hogy a tervezett és megépített híd az előzetes számításoknak megfelelően viselkedik-e a különböző hatásokra.

A sikeres próbaterhelést követően a befejező munkák következnek, így a kerékpárosok hamarosan birtokba vehetik a mintegy 5,61 km hosszú szakaszt Budapest és Szentendre között.

Fotó: NIF Zrt.

 

Galéria

ÚtépítésHE-DONemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)BudapestSzentendrekerékpárúthídépítés

Hírlevél

Hirdetés