Debrecen északi elkerülő útját meghosszabbítják nyugati irányba, ennek érdekében átépítik a 354-es főút tengelyét.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a TED-en közzétette az M35-ös autópálya és 354-es főút csomópontjának átépítésére vonatkozó ajánlati felhívást.
A sztráda 36+652-es kilométerszelvénynél fekvő csomópont a leendő BMW-gyártól mintegy 2 kilométerre helyezkedik el. Mostani állapotában Debrecen északi elkerülő útjához, a 354-es főúthoz biztosít kapcsolatot, mely a sztrádától Hajdúhadházig tart.
A közbeszerzésből kiderül, hogy a 354-est meghosszabbítják nyugati irányba, a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet felé, illetve csatlakoztatják az úgynevezett Déli határoló úthoz. Ennek érdekében a főút tengelyét átépítik.
A kiírás szerint a jelenleg trombita alakú csomópontot, teljes értékű, lóhere alakú csomóponttá építik át a projektben, vagyis a jövőben az M35-ös és a meghosszabbodó 354-es kereszteződését szolgálja majd ki.
A most szóban forgó közbeszerzés egy átfogó fejlesztés része, mely a Debrecen mellett megvalósuló BMW-gyárat szolgálja majd. A csomópont átépítése mellett további részei:
A NIF-től nyert információink szerint mindkét autópálya-csomópont - a Józsánál épülő új és az ettől délre átépülő régi - is lehetőséget biztosít majd a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben kialakítandó BMW-gyárterület megközelítésére.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.