2024.10.30, Szerda

Hirdetés

Megkezdték a Dunántúlt észak-déli irányban átszelő gyorsforgalmi út tervezését
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Megkezdték a Dunántúlt észak-déli irányban átszelő gyorsforgalmi út tervezését

mti, magyarepitok.hu

2020.08.27. 16:25 - Hegedűs Gergely

Közel 120 kilométer hosszúságú négysávos út jön lére az M1-es és az M7-es autópálya érintésével.

Hirdetés

Elkezdődött az M81-es főút tervezése, amely az új komáromi Duna hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön, Székesfehérváron.    

Mosóczi László emlékeztetett arra, hogy tavaly áprilisban született meg a kormánydöntés az út fejlesztéséről. Lapunk ebben a cikkben számolt be részletesen a projektről, melyben januárban hirdették ki a tervezői közbeszerzés győztesét. A Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft.


Új csomópont épül az M7-esen

Mosóczi László elmondta, idén májusban írták alá a tervezési szerződéseket a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció elkészítésére a Komárom-Székesfehérvár és a Székesfehérvár-Sárbogárd szakaszra.

Hozzátette: a tervezési feladat közel 120 kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, az M7 autópályán új csomópont létesítésével.   

Az államtitkár jelezte, hogy az 1,1 milliárd forintos előkészítő fázis várhatóan 2022 első felében érhet el a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzéséig.


Sárbogárdnál összeér a két gyorsforgalmi út

A politikus kitért ré, hogy az új út a 13-as és 81-es főutak négysávosításával vezetne az M7-ig, onnan pedig a 63-as főút bővítése a terv Sárbogárdig. Utóbbi esetében a tanulmánytervek vizsgálják egy új, önálló nyomvonal lehetőségét is.   

Megemlítette, hogy a sárbogárdi végpont az M8 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódik majd, amely a szintén előkészületben lévő, a Balaton mellől a dunaújvárosi Pentele-hídon és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezető 100 kilométeres útszakasz.


Egészen Egerig érne el ez a közlekedési folyosó

Az államtitkár a hosszabb távú tervekről szólva megemlítette, hogy az M8 az M7-M6-M5 autópályák összekapcsolása után egészen az M3 autópályáig folytatódhatna, az Egerhez vezető, nyáron átadott M25-nél érve el a sztrádát.

Egy másik, még nagyobb körgyűrű - amelynek egyes elemei már készek - Sopronból indulva haladhatna Szombathelyen, Zalaegerszegen, Keszthelyen, Kaposváron, Pécsen, Mohácson, Szegeden, Békéscsabán és Debrecenen át egészen Nyíregyházáig.

Törő Gábor (Fidesz), Mór és térsége országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy 

a jelenlegi 81-es út az ország egyik legveszélyesebbje, sok a halálos baleset a nagy teherforgalom miatt, ezért a fejlesztés elindításával a 24. órában vannak.

Czunyiné Bertalan Judit, Komárom és környéke fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a Komárom-Mór-Székesfehérvár vonalon élők mindennapjait a tranzitforgalom élhetetlenné tette, ez most megváltozhat.

ÚtépítésM81-esgyorsforgalmi utakSzékesfehérvárM1-es autópályaM7-es autópályaKomáromSárbogárdtervezésUvaterv Zrt.Utiber Kft.

Hírlevél

Hirdetés